Розвиток дитини Статті Розвиток дитини Навички дрібної моторики для малюків 1–2-х років
Навички дрібної моторики для малюків 1–2-х років
Рейтинг
43

Поради про розвиток у малюків моторики й логічного мислення за допомогою нанизування фігурок-намистин

Навички дрібної моторики для малюків 1–2-х років

Дитина починає розвивати свою особистість самостійно з перших місяців життя. Спочатку вона задовольняється простими предметами, крутить пальчиками й навіть намагається перекладати пляшечку для годування з однієї руки в іншу. Потім її навички вдосконалюються за допомогою ложки, олівця або пензлика. Діти, як правило, бавляться ними з великим задоволенням (отже, мама завжди може перетворити процес навчання на цікаву гру).

Далі пропонується спосіб, як прискорити розвиток моторики дитини. Для цього ви можете використовувати тасьму й різнокольорові фігурки для нанизування. Найкраще використовувати тасьму або шнурок невеликого розміру й набір різних фігурок з великими отворами, щоб малюку було легше їх нанизувати.

Необхідні матеріали: вам знадобиться тасьма або шнурок, щоб нанизувати на них набір фігурок з отворами. Чим більше фігурок-намистин вміщується на шнурку, тим цікавіше навчання.

Порядок дій:

1. Діти навіть у віці 1–1,5 року можуть розвивати рухові навички, нанизуючи всілякі намистини. Малюкам буде простіше нанизувати фігурки-намистини, якщо на кінці шнура або тасьми буде спеціальний наконечник, як на шнурках для взуття. Дорослим теж буде легше, якщо кінець шнурка буде пластиковим, металевим, зробленим зі скотчу або смоли. У наборах, що пропонуються, як правило, один кінець шнурка звичайний, а на іншому є спеціальний наконечник. Довжина шнурка повинна бути не менше 25 см. При заняттях з дітьми, які виконують цю вправу вперше, не використовуйте занадто довгий шнур, оскільки їхні маленькі рученята не зможуть з ним упоратись. На кінці шнура зав'яжіть невеликий вузол, щоб фігурки не спадали.

2. Допомагайте дітям сортувати фігурки (намистини). Ви можете навчити дітей розрізняти кольори, поставивши два відерця різного кольору. Навчайте їх складати жовті фігурки в жовте відерце, а сині фігурки в синє.

3. Ця вправа допоможе дітям навчитись розрізняти різні кольори, а також форми й розміри.

4. В якості ще одного веселого заняття можна розсипати фігурки на підлозі й разом з дітьми збирати їх у відерця відповідного кольору. Вам знадобляться відерця різних кольорів для всіх використовуваних фігурок, тобто в синє відерце треба складати сині й блакитні фігурки, а в червоне – усі фігурки червоного відтінку: червоні, рожеві, бордові.

5. Якщо фігурки мають форму тварин, познайомте вашу дитини з різними тваринами, навчіть її розрізняти звуки, які вони видають. Наприклад, якщо ви тримаєте фігурку качки, розкажіть дитині, що качки кажуть «кря-кря-кря», а котики – «няв» і «мр-мр-мр».

6. Допомагайте дітям учитись нанизувати фігурки. Діти молодше двох років поки ще не дуже добре керують своїми пальчиками, тому їм може знадобитись більше часу, щоб нанизати фігурки на шнурок. Покажіть малюку, як це робиться, особливо як нанизувати фігурки разом одну за одною; простежте за рухами дитини й потім дозвольте їй вибрати фігурки, які вона хоче нанизувати. Спочатку знімати фігурки зі шнурка дитині може бути складно, тому вам потрібно показати їй необхідні дії, щоб вона знала, що треба робити, коли шнурок наповниться намистинами. Ви можете навчити її струшувати всі фігурки зі шнурка або знімати їх по одній.

7. Розгляньте нанизані фігурки, назвіть кожну тварину й відтворіть звуки, властиві їм. Повторіть кілька разів.

8. Спочатку можна нанизувати будь-які фігурки, які бере дитина, але поступово привчайте її нанизувати їх в певному порядку: спочатку всіх ведмедів, потім усіх качок, потім усіх жаб і так далі. Для того щоб навчити цього вашого малюка, використовуйте просту вправу, яка полягає в такому: спочатку нанизуємо по 2–4 однакові предмети: два зайці, потім два равлики, потім два ведмеді.

9. Як тільки дитина оволодіє цим завданням, можна його ускладнити. Навчіть дитину нанизувати різних тварин у певній послідовності, по-різному. Покажіть їй, як нанизувати ведмедів парами особливим чином – головами один до одного.

10. Для більш вправних дітей гру можна ускладнити. Протягніть фігурки в різній послідовності, потім попросіть дитину повторити цю послідовність. Наступний рівень передбачає повторення ваших дій дитиною за допомогою інших фігурок, щоб вони виглядали так, як ваші.

11. Ще одне дуже корисне заняття – пошук невідповідної («зайвої») фігурки. Дитина повинна знайти невідповідний предмет у групі однакових.

12. Хваліть дитину щоразу, коли вона справляється із завданням. Але кожного разу після того, як вона виконає завдання, ви повинні давати їй більш складне.

Попередження!

Ніколи не залишайте малюка грати з фігурками без нагляду. Він може проковтнути їх, що може викликати задуху, травми й навіть найстрашніше. Тому будьте обачними.

Завжди перевіряйте якість шліфування дерев'яних фігурок. Погано виготовлені фігурки можуть викликати травму, подряпини. На руках вашого малюка може залишитися фарба й викликати алергічну реакцію. Тому купуйте фігурки-намистини та шнурки в надійних магазинах із сертифікованим товаром.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 4.8 з 5 на основі 9 оцінок.

Розвиток дитини
14.03.2016

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!