Розвиток дитини Статті Дитина і школа Як делікатно розпитати дитину про школу
Як делікатно розпитати дитину про школу
Рейтинг
80

Двадцять п'ять способів поставити запитання «Як пройшов твій день у школі?», не питаючи безпосередньо

Як делікатно розпитати дитину про школу

Якщо ваші діти навчаються в молодших і середніх класах школи, імовірно, після уроків, коли вони приходять додому, ви з цікавістю ставите їм одне й те ж запитання: «Ну, як пройшов твій день у школі?». І, швидше за все, щодня отримуєте однозначну відповідь, таку як «чудово» або «добре», яка не каже вам ні про що. Але ж ви хочете знати все, що відбувається з дитиною під час шкільних занять, ви сподіваєтесь отримати від неї вичерпну інформацію! Або, принаймні, розгорнуте речення у відповідь.

У даній статті пропонуються більш привабливі для дітей запитання, які дозволять вам отримувати докладну інформацію про те, що відбувається з ними у школі. Ці запитання, звісно, не ідеальні, але зате відповіді на них ви будете отримувати у вигляді повноцінних речень, а деякі із запитань приведуть вас до цікавих бесід, веселих обговорень і чіткого розуміння того, що ваші діти думають і відчувають про той час, який проводять у школі.

  • 1. Що було найкращим з того, що відбулося сьогодні у школі? (Що було найгіршим з того, що відбулося сьогодні у школі?)
  • 2. Розкажи мені, що примусило тебе сьогодні розсміятись.
  • 3. З ким би ти хотів сидіти за однією партою? (З ким би ти не хотів сидіти за однією партою? Чому?)
  • 4. Яке найкрутіше місце у школі?
  • 5. Яке дивне слово ти почув сьогодні? (Чи щось дивне, що було кимось сказано.)
  • 6. Якщо сьогодні ввечері я зателефоную твоєму вчителю, що він розповість про тебе?
  • 7. Ти допоміг сьогодні кому-небудь?
  • 8. Хто-небудь допомагав сьогодні тобі?
  • 9. Розкажи мені про один факт (щось нове), про який ти дізнався сьогодні.
  • 10. У який момент дня ти відчував себе найщасливішим?
  • 11. Коли тобі стало нудно сьогодні?
  • 12. Якби сьогодні прямо у твій клас прилетіли інопланетяни на космічному кораблі й захотіли когось забрати із собою, кого б ти їм порадив? Чому?
  • 13. З ким із дітей ти хотів би пограти на великій перерві, з якими раніше не грав?
  • 14. Розкажи мені про що-небудь позитивне, що відбулося сьогодні.
  • 15. Яке слово найчастіше вимовляв сьогодні вчитель?
  • 16. Як ти гадаєш, над чим тобі треба попрацювати у школі або чого варто навчитись, щоби підтягнутись у навчанні?
  • 17. Як ти гадаєш, над чим тобі можна менше працювати або що можна менше вчити у школі?
  • 18. До кого у класі ти міг би ставитись краще?
  • 19. Де ти найчастіше перебуваєш на великій перерві?
  • 20. Хто у вашому класі найсмішніший? Що в ньому/ній такого смішного?
  • 21. Що було найсмачнішим з того, що вам сьогодні давали на обід?
  • 22. Якби завтра ти став учителем, то що б ти зробив?
  • 23. Чи є у класі хлопці, які не встигають за всіма, яким необхідно частіше відпочивати?
  • 24. Якби ти міг помінятись місцями з ким завгодно у класі, хто б це був? Чому?
  • 25. Розкажи мені про три різні сьогоднішні випадки у школі, коли тобі довелось користуватись олівцем.

​Діти часто дають найцікавіші відповіді на запитання №№ 12, 15 і 21.

Такі запитання, як № 12, дозволяють дітям без страху й побоювань розповісти про те, кого вони вважають зайвим у своєму класі, й дають батькам можливість обговорити ті причини, через які дитині не подобається той чи інший учень, виявляючи при цьому проблеми, про які раніше не було відомо.

Відповіді, які батьки отримують на свої запитання, іноді просто дивні. Наприклад, на запитання № 3 ви можете почути, що дитина більше не хоче сидіти за однією партою зі своїм кращим другом – не через бажання повередувати або побешкетувати, а в надії ближче познайомитись з іншими дітьми й подружитись з ними.

Іноді нам просто варто придумати правильні запитання й поставити їх нашим дітям. Деякі запитання комусь із них підійдуть більше, а комусь менше. Але ж ви маєте право й хочете знати, що відбувається в їхньому житті, і прагнете надавати їм своєчасну допомогу. Тому питайте, питайте, питайте.

У міру того як діти виростають, доводиться докладати все більше й більше зусиль, щоби зберігати з ними належний взаємозв'язок, але такі зусилля необхідні й завжди виправдані.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 4.7 з 5 на основі 17 оцінок.

Розвиток дитини
29.01.2016

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Наталя
А чому не вказаний автор чи посилання на джерело?


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!