Розвиток дитини Статті Виховання дитини Бути дитині фінансово багатою чи бідною?
Бути дитині фінансово багатою чи бідною?
Рейтинг
579

П'ятнадцять звичок, що ведуть до бідності, яких батьки вчать своїх дітей через власну необізнаність

Бути дитині фінансово багатою чи бідною?

Для того щоби старшокласник або студент дізнався про те, що конкретно йому необхідно робити, щоб досягти фінансового успіху в житті, він повинен відповісти на три запитання:

  • Чи хоче він бути фінансово успішним у житті?
  • Чи зможе він, на його думку, досягти в житті фінансового успіху? (Діти майже завжди відповідають на ці запитання ствердно, але існує третє чарівне запитання.)
  • Чи вивчав він у школі предмет, присвячений тому, як стати фінансово успішним у житті?

​Ніхто й ніколи не відповідає на це запитання позитивно. Очевидно, кожний школяр хоче бути успішним і думає, що він неодмінно ним стане, але ні батьки, ні вчителі не вчать дітей того, як досягти фінансового успіху. У школах не тільки відсутні предмети про принципи фінансового успіху, але немає навіть структурованих предметів для навчання дітей основ фінансової грамотності.

Ми виховуємо наших дітей фінансово безграмотними та приреченими на невдачі. Чи варто дивуватись, що більшість людей живуть від зарплати до зарплати? Що більшість людей накопичують більше боргів, ніж активів? Що багато людей утрачають свої будинки, коли втрачають роботу? Чи варто дивуватись, що більшість людей не можуть дозволити собі оплатити навчання дітей у престижних ВНЗ і що їх кредитний борг перевищує їхні фінансові можливості?

Ще гірше те, чого наші діти вчаться у своїх батьків, у школі, у політиків та із засобів масової інформації. А саме того, що багаті люди корумповані, жадібні, надмірно багаті, і що їх багатство треба перерозподілити. Як ви думаєте, яке посилання отримує наше майбутнє покоління? Це вчить дітей того, що досягати фінансового успіху, переслідуючи свою мрію, – це погано, а бути багатим – ганебно.

Ось деякі статистичні дані, які є результатом п'ятирічного дослідження щоденних звичок, що відрізняють багатих людей від бідних.

  • 72 % багатих людей і лише 5 % бідних людей знають свій кредитний рейтинг.
  • 6 % багатих грають у лотерею в порівнянні із 77 % бідних.
  • 80 % багатих зосереджені хоча б на одній меті в порівнянні із 12 % бідних.
  • 62 % багатих чистять зуби щодня зубною ниткою в порівнянні із 16 % бідних.
  • 21 % багатих мають надлишкову вагу на 15 кг і більше в порівнянні із 66 % бідних.
  • 63 % багатих витрачають менше однієї години на день на використання Інтернету в розважальних цілях у порівнянні із 26 % бідних.
  • 83 % багатих беруть/брали участь у зустрічах випускників у порівнянні із 13 % бідних.
  • Фотографії дітей 29 % багатих людей висять на дошці пошани в порівнянні з 4 % бідних людей.
  • 63 % багатих і лише 5 % бідних слухають аудіокниги під час поїздки на роботу й назад.
  • 67 % багатих людей дивляться телевізор одну годину на день або менше в порівнянні із 23 % бідних людей.
  • 9 % багатих дивляться реаліті-шоу в порівнянні із 78 % бідних.
  • 73 % багатих знають правило «80/20» у порівнянні із 5 % бідних (правило каже: 80 % доходу витрачай, 20 % доходу відкладай).
  • 79 % багатих проводять в інформаційних мережах п'ять або більше годин на місяць порівняно із 16 % бідних.
  • 8 % багатих уважають, що багатство приходить через випадкову удачу, в порівнянні із 79 % бідних.
  • 79 % багатих людей уважають, що вони несуть відповідальність за свій фінансовий стан у порівнянні з 18 % бідних людей.

​Бідні люди бідні, бо в них занадто багато звичок, що ведуть до бідності, і занадто мало звичок, які ведуть до багатства. Бідні батьки вчать своїх дітей звичок бідності, а заможні батьки вчать своїх дітей звичок багатства. По суті, у нас немає розриву в рівні добробуту, у нас є розрив у ментальності батьків. У нас немає нерівності доходів, у нас є нерівність батьківського підходу до виховання.

Батьки й педагоги повинні разом прищеплювати дітям щоденні позитивні звички успіху наступним чином:

  • Обмежуйте використання дитиною телебачення, соціальних мереж і мобільного телефону до однієї години на день.
  • Вимагайте, щоб діти прочитували одну-дві освітні книги за місяць.
  • Вимагайте, щоб діти займались фізичними вправами 20–30 хвилин на день.
  • Обмежте споживання дітьми нездорової їжі до 300 калорій за день.
  • Вимагайте, щоб діти встановлювали цілі на найближчий рік, місяць і п'ять років.
  • Вимагайте від працездатних дітей роботи або волонтерської діяльності не менше десяти годин на тиждень.
  • Вимагайте, щоб діти відкладали й накопичували не менше 25 % зароблених або отриманих у подарунок грошей.
  • Навчіть дітей важливості побудови взаємин, спонукаючи їх у святкові дні (дні народження) телефонувати друзям, родичам, учителям, тренерам і ін. і відправляти листівки вдячності людям, від яких вони отримали подарунки або допомогу.
  • Переконайте дітей, що робити помилки – це нормально. Діти повинні зрозуміти, що основа успіху будується на витяганні уроків із власних помилок.
  • Карайте дітей, коли вони втрачають самовладання, щоб вони розуміли важливість контролю над емоціями, які інколи надто дорого обходяться.
  • Розкажіть дітям, що пошук фінансового успіху – це нормально і є цілком гідною метою в житті (у сукупності з духовними та моральними цілями). Діти повинні дізнатись, що таке мрія про фінансовий успіх і як іти до її здійснення. Діти повинні вчитись керувати грішми. Відкрийте для них розрахунковий або ощадний рахунок і змушуйте для покупки бажаного використовувати свої заощадження.
  • Діти повинні розуміти, що вони не мають права претендувати на такі дорогі речі, як мобільний телефон, комп'ютер, модний одяг, телевізор із плоским екраном і т. п., та вимагати їх у батьків.
  • Вимагайте, щоб діти брали участь принаймні у двох непов'язаних зі спортом позакласних заходах (або гуртках) у школі й поза нею.
  • Батьки й діти повинні розмовляти один з одним принаймні одну годину на день. Не в соцмережах або по мобільному телефону, а при безпосередньому спілкуванні. Це той випадок, коли кількість (часу) переходить в якість.
  • Навчайте дітей управляти своїм часом (навчайте їх азів тайм-менеджменту). Вони повинні складати щоденний список справ, який повинні перевіряти батьки. Метою є виконання щонайменше 70 % запланованих пунктів складеного списку.

​Багаті люди щодня роблять те, що відрізняє їх від усіх інших. У багатих людей добре розвинені щоденні звички успіху, які вони успадкували від своїх батьків і які є реальною причиною розриву рівня добробуту в нашій країні й реальною причиною того, чому багаті стають багатшими. Якщо ми не будемо навчати наших дітей щоденних звичок успіху й не встановимо єдині умови та правила гри для всіх, то багаті люди будуть продовжувати ставати багатше, а бідні будуть продовжувати ставати бідніше.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 4.4 з 5 на основі 131 оцінок.

Розвиток дитини
18.01.2016

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Учитель
Цікава стаття, але ще цікавішим є те, що вчителі, які викладають у старшій школі такий предмет, як "Фінансова грамотність" (у нашій школі, до речі є), як на мене не надто фінансово багаті. Парадокс, правда? Як фінансово бідні батьки і вчителі можуть виховати фінансово багату дитину?


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!