Розвиток дитини Статті Розвиток дитини Ігровий час для малюків від одного до двох років
Ігровий час для малюків від одного до двох років
Рейтинг
35

Важливі ігрові нюанси, які повинні враховувати батьки малюків старшого ясельного віку

Ігровий час для малюків від одного до двох років

Коли дитина починає ходити, бігати та підводитись, час ігор і розваг стає для неї новим і захоплюючим досвідом. У міру вдосконалення фізичних здібностей діти у віці від одного до двох років набувають великої кількості нових навичок: вони вчаться розмовляти, грати в ігри, спілкуватись, заводити друзів і багато чого іншого. При цьому час, що проводиться в іграх, є для них дуже важливою частиною розвитку.

  • Малюки старшого ясельного віку (від одного року до трьох) люблять досліджувати предмети на дотик. Батьки можуть стимулювати їх допитливість, створюючи в домі безпечне середовище, в якому їм не доведеться постійно зупиняти дитину й казати їй «ні». Якщо ви приберете заборонені предмети, зробивши їх недосяжними для вашого малюка, у вас буде менше приводів для зіткнень з ним. Відкриті простори також дають дітям великі можливості пізнавати навколишній світ, досліджувати, робити відкриття й торкатись нових цікавих предметів. Однак важливо уважно контролювати дитину у дворі й на вулиці.
  • Малюки знаходяться в постійному русі, випробовуючи свої нові навички: ходьбу, біг, стрибки, уміння штовхати й кидати. Щодня приділяйте велику кількість часу іграм на свіжому повітрі, щоб ваша дитина могла добре розвивати ці навички та бути активною.
  • Діти старшого ясельного віку люблять підійматись на що-небудь. Безпечно розвивати цю навичку й отримувати задоволення від свіжого повітря можна на найближчому дитячому майданчику або в парку. Ігрові майданчики при цьому повинні відповідати віку й перебувати в хорошому стані, мати велику кількість піску або іншого безпечного покриття, яке необхідне, щоби пом'якшувати падіння. Коли дитина використовує ігрове обладнання майданчика, уважно контролюйте її ігри й залишайтесь у межах досяжності її руки.
  • Діти люблять повторювати те, що роблять інші. Нехай ваш малюк допомагає вам по господарству й виконує прості завдання – збирає іграшки, складає білизну або підмітає.
  • У малюків активно розвивається уява. До кінця другого року життя ваш малюк почне цікавитись рольовими або творчими іграми. Він може використовувати в них побутові предмети або придумувати історії про свої машинки, поїзди чи ляльки.
  • Не піддавайтесь спокусі керувати іграми дитини. Сядьте та спостерігайте з боку, і нехай вона звертається до вас сама, коли їй це знадобиться. Спостерігайте, чекайте й дивуйтесь!

​Іграшки для дітей ясельного віку

У цьому віці іграшки стають усе більш цікавими, оскільки ваш малюк краще справляється з ними. Такі прості предмети, як кубики, плаваючі звірятка для купання, ваші власні каструлі та сковорідки або порожні пластикові контейнери, часто стають кращими іграшками для дитини. Малюки вивчають будову предметів та експериментують із причинно-наслідковими зв'язками. Вони також із захопленням вимірюють і наповнюють посудини.

Дитині не потрібні дорогі та складні іграшки. Ось які іграшки безпечні та привабливі для дітей у цьому віці:

  • Іграшки, які можна штовхати й тягнути за собою (на коротких шнурках).
  • Безпечні іграшки-каталки (машинки), які дитина приводить у рух своїми ногами.
  • Прості ляльки або м'які іграшки, які можна вдягати, особливо з одягом на липучках чи кнопках (переконайтесь, що в іграшках немає елементів, які можна легко витягти та проковтнути).
  • Прості набори пазлів з кількох частин.
  • Будівельні іграшки для малюків.
  • Великі картонні коробки із дверима й вікнами, вирізаними для того, щоб можна було на них підійматись і пролазити крізь них.
  • Іграшки для складання та розкладання (пірамідки, формочки), великі пластикові або дерев'яні шухляди з отворами й кубиками відповідних форм.
  • Великі м'які м'ячі, щоб можна було їх бити й кидати.
  • Музичні іграшки, такі як барабан чи маракаси.
  • Невеликого розміру машинки, потяги чи вантажівки.
  • Відповідні дитині за розміром віники й совки.
  • Шарфи для хованок, які також можна використовувати для укутування ляльки, танців або як плащ супергероя.
  • Іграшкові верстати, кубики, телефони.
  • Іграшки для води й пісочниці, такі як відра, лопати, граблі чи сито.
  • Мильні бульбашки: хоча надувати їх, швидше за все, доведеться батькам, проте, це просте заняття сприяє розвитку візуального спостереження (дитина стежить, як бульбашки пливуть у повітрі), причинно-наслідкових зв'язків (ляснув по ній – і вона лопнула!), а також навичок великої моторики (дитина переслідує й ловить бульбашки).

​Мистецтво й мова

Діти старшого ясельного віку отримують задоволення від простих занять декоративно-прикладним мистецтвом, таким як малювання на папері великими кольоровими олівцями, гра із пластиліном чи глиною, малювання крейдою на дошці або тротуарі, а також малювання фарбами й великими пензлями.

Продовжуйте використовувати книги в іграх і повсякденних заняттях вашого малюка:

  • Книги повинні бути доступними в різних місцях вашого дому й перебувати в межах легкої досяжності вашого малюка – на нижній полиці або в кошику на підлозі.
  • Малюки отримують задоволення від книг із простими римами й передбачуваним текстом, з невеликою кількістю слів на кожній сторінці. (Книги про те, як треба прощатись перед сном, допомагають укладати дитину в ліжко.) Міцні тканинні й картонні книги, які легко носити із собою, підходять для дітей старшого ясельного віку найкраще.
  • У міру розвитку мовних навичок ваш малюк буде більш активно брати участь у процесі розповідання казок. Коли ви йому читаєте, вказуйте на картинки й питайте дитину: «Що це?», дайте їй час, щоби подумати, та знайти відповідь. Або ж робіть паузи, перериваючись на середині речення, і просіть дитину закінчити його.

​Музика – важлива й весела частина ігор. Привчайте дітей плескати, танцювати та підспівувати. Обов'язково співайте й танцюйте разом з ними.

Наскільки можливо, уникайте телевізора й інших електронних засобів масової інформації. Діти вчаться краще за все, взаємодіючи з людьми, а не з екраном.

Дитяча дружба: спільні ігри малюків

У віці від одного до півтора року діти зазвичай починають брати участь у «паралельних іграх», граючи поблизу від інших дітей, але не разом з ними; півторарічні діти й старші починають більшою мірою привертати увагу інших дітей та взаємодіяти з ними.

Запрошення друга вашої дитини до себе додому для спільних ігор – це чудовий спосіб розвинути соціальні навички вашого малюка та його вміння ділитись. Ось кілька порад про те, як перетворити ці перші спільні ігри на позитивний досвід:

  • Плануйте спільні ігри на такий час доби, коли ваш малюк, швидше за все, буде в хорошому настрої, наприклад, уранці або відразу після сну.
  • Спільні ігри за часом не повинні тривати довше однієї години. Спочатку для спільних ігор запрошуйте друзів по одному.
  • Діти старшого ясельного віку не вміють довго підтримувати концентрацію уваги. Плануйте лише кілька цікавих спільних занять на короткий проміжок часу.
  • Малюки ще не вміють ділитись. Приберіть з очей улюблені іграшки вашої дитини, щоби зменшити ймовірність виникнення конфлікту. Якщо улюблених іграшок кілька, кожна дитина може отримати по одній.
  • Дорослим необхідно контролювати ігри дітей.
  • Не забудьте запропонувати корисне та смачне пригощання!
Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 7 оцінок.

Розвиток дитини
06.04.2016

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!