Завдання на літо: йдемо підготовленими у 3 клас
Навчальна програма із завданнями, які допоможуть дитині цікаво та якісно підготуватися до переходу в 3-й клас

Як урізноманітнити дозвілля дитини під час літніх канікул? Як організувати відпочинок так, щоб дитина не тільки вивчала щось нове, але і з цікавістю повторила вивчене у 2-му класі? Відповісти на ці запитання допоможе програма «Завдання на літо: йдемо підготовленими у 3 клас».
Канікули варто проводити так, щоб зберігати і формувати пізнавальний інтерес у дітей. Тому у програмі запропоновані завдання, які передбачають чергування різних видів діяльності, щоб дитина могла ненав’язливо поглиблювати свої знання та удосконалювати вміння.
Програма, що розроблена на 40 днів (8 тижнів), містить комбіновані завдання з мови та читання, математики, а також інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Кожен тиждень триває 5 днів, які закінчуються виконанням завдання на логіку або розв’язанням головоломки. Програма укладена відповідно до Державного стандарту початкової освіти, а завдання підібрані таким чином, щоб охопити якомога більше обов’язкових результатів навчання, яких дитина має досягнути на кінець 2-го класу. Виконання програми сприятиме формуванню ключових компетентностей та розвитку наскрізних умінь дитини, узагальненню вивченого матеріалу за 2-й клас і допоможе якісно підготуватися до переходу в 3-й клас.
Розпочати роботу з програмою можна у будь-який зручний час, починаючи з першого дня першого тижня. Пам'ятайте, що дитину не потрібно перевантажувати: чергуйте виконання завдань із активним відпочинком. Виконання завдань підкріплюйте емоціями, тому що позитивні емоції сприяють запам’ятовуванню і мотивують дитину.
ТИЖДЕНЬ 1
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Чудова рідна мова. Сучасна мова і мовлення. Мова колись і мова зараз. Куди зникають деякі слова? | Минуле й сучасність: збагачуємо словниковий запас |
Утворення чисел у межах 100. Обчислюємо суму і різницю зручним для себе способом. | Невідомі доданки №6: сума 50 | |
Ефективне використання ресурсів. Моделюємо поведінку на основі власного досвіду. | Великі зміни у школі: вчимося планувати | |
Розвиваємо уяву та фантазію. Доповнюємо сюжет ілюстрації. | Доповни сюжет малюнка №9 | |
День 2 | Ввічливі звертання – приємне спілкування. Збагачуємо словниковий запас. Повторюємо вивчене про основи спілкування. | Добираємо «ввічливі» слова |
Розв’язування сюжетних задач. Додавання чисел в межах 20 з переходом через десяток. | Неохайні посіпаки №8: рахуємо ягоди ожини | |
Розрізняємо приватну та публічну інформацію. Спілкування з незнайомцями та малознайомими людьми. | Визначаємо публічну й особисту інформацію | |
Робимо припущення. Розвиваємо творчий потенціал. | Кольорові сни робота | |
День 3 | Коло читання. Добираємо літературу правильно. Вчимось розрізняти художню й науково-популярну літературу. | Що почитати: добираємо книги |
Складання і обчислення числових виразів на додавання і віднімання в межах 50. | Приклади й подарунки | |
Визначаємо важливі для себе цінності, пояснюємо їх значущість. Розрізняємо спільні та індивідуальні цінності. | Мої цінності | |
Розвиваємо зосередженість та зорово-моторну координацію. Малюємо за аналогією. | «Фотополювання»: малюємо й тренуємо увагу №6 | |
День 4 | Мова – душа народу. Про що розповідає народна мудрість? Пригадуємо, що таке «усна народна творчість». Прислів'я та приказки. | Розмальовуємо прислів’я за темами № 6 |
Розвиваємо навички усного рахунку. Розв’язування рівнянь. | Кольорові рівняння №7 | |
Правила безпечної поведінки. Розпізнаємо ситуації небезпеки вдома, у школі або у довкіллі, пояснюємо, що робити в цих ситуаціях. | Аналізуємо правила безпеки | |
Активізуємо обидві півкулі головного мозку засобами кінезіології. | Малюємо двома руками №4 | |
День 5 | Усне та писемне мовлення. Хто такий оповідач? Уважно читаємо і перевіряємо розуміння прочитаного. | Історії на нитці: уважно читаємо |
Здійснюємо обчислення зручним способом. Поняття «літр» як одиниця вимірювання місткості. | Викрадач меду: рахуємо й аналізуємо | |
Вода і здоров’я. Значення води у житті людини. Економне використання ресурсів. | Де взяти воду? | |
Розвиваємо асоціативне мислення. Вчимось знаходити нестандартні рішення. | Перетворюємо лінії на малюнки й розвиваємо уяву |
ТИЖДЕНЬ 2
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Слово. Значення слова. Письмово пояснюємо значення слова | Відгадай та поясни № 3 |
Зв’язок між діями додавання та віднімання. Переставний закон додавання. | Розподіляємо подарунки | |
Різноманітність тварин у природі. Описуємо етапи розвитку тварин | Визначаємо етапи розвитку тварин | |
Розвиваємо асоціативне мислення. Добираємо асоціації. | Малюємо асоціації та розвиваємо фантазію №4 | |
День 2 | Слово. Речення. Розвиваємо уміння поєднувати слова в речення. | Складаємо речення зі словами № 6 |
Розвʼязування задач на додавання однакових доданків із заміною додавання множенням. | Бананове варення: рахуємо й аналізуємо | |
Їстівні та отруйні гриби. Міркуємо про можливі загрози під час збирання та споживання грибів. | Їстівні або отруйні: оцінюємо дії | |
Продовжуємо активізувати взаємозв’язки між півкулями головного мозку. Використовуємо практики освітньої кінезіології. | Дзеркальне малювання: розвиваємо координацію рухів | |
День 3 | Слово. Речення. Текст. Повторюємо слова, які відповідають на питання «Хто?», «Що?». Слова-назви предметів (іменники). | Складаємо історію № 2: вживаємо іменники |
Упорядкування та порівняння даних. Записуємо числа від найбільшого до найменшого. | Прибирання у сови: що означає «купатися в золоті»? | |
Визначаємо ознаки якісних і неякісних продуктів харчування. Вчимося вибирати продукти харчування, орієнтуючись на позначки на упакуванні. | Ознаки якості | |
Розвиваємо лінгвістичний інтелект. Виконуємо словниково-логічні вправи. | Придумуємо слова, складаємо історії №5 | |
День 4 | Взаємодіємо письмово. Перенос слів з рядка в рядок. Ділимо слова для переносу | Переносимо слова правильно |
Повторюємо правила знаходження невідомого доданка і невідомого від’ємника. Здійснюємо обчислення зручним способом. | Башти з чисел №8: додавання й віднімання в межах 100 | |
Сонце – джерело світла і тепла. Формування уявлень про Сонце як космічне тіло. | Чим цікаве Сонце? | |
Розвиваємо увагу та спостережливість. Вчимось аналізувати деталі. | Чия тінь: розвиваємо спостережливість | |
День 5 | Пригадуємо, які слова пишуться з великої літери. Слова – ознаки предметів. Власні назви. | Історії з фігурами: овал, прямокутник |
Співвідношення між одиницями вимірювання маси. | Визначаємо вагу песика | |
Рукотворні тіла та матеріали, їхні властивості. Доповнюємо схеми. | Що з чого зроблено? | |
Розвиваємо увагу. Знайомимось зі світом музичних інструментів. | Головоломка «Музичні інструменти» |
ТИЖДЕНЬ 3
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Слова-ознаки предметів. Уважно читаємо й малюємо за описом. | Намалюй зовнішність № 8 (фея й ельф) |
Малюнкові задачі. Розв’язування малюнкових задач числовими виразами. | Прочитай діаграму: домашній улюбленець | |
Розрізняємо фантастичне уявлення про об’єкти природи і факти про них на основі доступних джерел. | Шукаємо наукове пояснення появи блискавки | |
Розвиваємо просторову уяву. Тренуємось орієнтуватись в просторі. | Розвиваємо просторову уяву: Аліса в Задзеркаллі | |
День 2 | Звуки та букви. Правильно вимовляємо та сприймаємо «на слух». Дзвінкі та глухі приголосні. | Розрізняємо дзвінкі та глухі приголосні: [Д]-[Т], [Д’]-[Т’] (українська мова) |
Календар та його використання для опису і розв’язання повсякденних проблем. | Дванадцять місяців | |
Людина і довкілля. Пояснюємо загрозу для довкілля дій людини | Турбуємося про природу № 7: вирубування дерев | |
Розвиваємо логічне мислення. Вчимось шукати відповіді, зважаючи на деталі. | Уважний детектив №6: визначаємо злочинця | |
День 3 | Вчимося уважно читати і виділяти головну інформацію в тексті. Працюємо з графічними організаторами (таблиця). Читаємо з рідними. Працюємо з інформацією. | Дізнаємося про буревії і способи захисту від них |
Повторюємо таблицю множення числа 2. Розвиваємо увагу та спостережливість. | Складаємо приклади на множення №1 | |
Людина і довкілля. Вчимося розрізняти види ресурсів. Оптимального використання ресурсів та забезпечення добробуту. | Види ресурсів | |
Опановуємо основи емоційного інтелекту. Розвиваємо творчі здібності. | Малюємо емоції театральних масок | |
День 4 | Звуки та букви. Повторюємо літери, які можуть позначати два звуки | Визначаємо букви, що позначають два звуки (українська мова) |
Розв’язуємо приклади на додавання та віднімання межах 100 з переходом через десяток. | Арифметичні перегони | |
Визначаємо вплив дій людини й інших чинників на природне середовище. Формуємо відповідальне ставлення до природи. | Природа протестує: мітинг планети Земля | |
Активізуємо пізнавальний інтерес. Розвиваємо логічне мислення під час мовних ігор. | Розкодовуємо слова | |
День 5 | Слово. Речення. Текст. Повторюємо слова, які відповідають на питання «Що робити?», Слова-назви дій (дієслова). | Складаємо історію № 5: вживаємо дієслова |
Переставний закон додавання. Обчислення виразів на додавання в межах 100. | Обчислюємо суми в трикутниках: доданки від 2 до 12 | |
Психічний та емоційний складники здоров’я. Описуємо зміни власних емоцій і почуттів. Учимося керувати емоціями. | Хмаринки емоцій | |
Розвиваємо логічне мислення шляхом маніпуляцій з предметами. | Розміщуємо яблука в коробці |
ТИЖДЕНЬ 4
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Казка. Розвиток подій. Що буде, якщо змінити подію? Альтернативна кінцівка відомих казок. | Пишемо казку «навиворіт» |
Розв’язуємо сюжетні задачі. Заміна дії додавання дією множення і множення – додаванням. | Шукаємо необхідні дані №6 | |
Неповторність і рівність кожної людини. Поважаємо різноманітність, справедливо ставимось до інших осіб. | Ми – різні, ми – рівні | |
Розвиваємо логічне мислення, увагу та зосередженість. | Японські кросворди № 3,4: робот і літера | |
День 2 | Слово. Форма слова. Утворюємо правильну форму прикметників від іменників (без уживання термінів) | Для кого сік? Міркуємо логічно |
Вираз і його значення. Порядок виконання дій. Розвиваємо уміння здійснювати усний рахунок. | Виконуємо математичні фокуси: чарівна четвірка | |
Будова рослин. Плоди і насіння. Способи розмноження рослин. | Кісточкові секрети | |
Тренуємо лінгвістичний інтелект та ерудицію. Розгадуємо ребуси. | Розгадуємо ребуси №3 (з нотами) | |
День 3 | Віршований текст. Рима. Розвиваємо творчі літературні здібності: пишемо вірш про себе | Вірш про мене: римуємо |
Парні і непарні числа. Віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток. | Сортуємо відповіді | |
Різноманітність комах у природі. Зіставляємо та порівнюємо. | Комахи: користь і шкода | |
Розвиваємо вміння аналізувати й порівнювати. Співставляємо припущення й факти. | Міркуємо, де мають жити тварини | |
День 4 | Слова та словосполучення. Вчимось добирати слова правильно. Узагальнені назви. Значення слова. Усно пояснюємо значення слів. | Групи назв: називаємо правильно |
Правила додавання чисел у межах 100 з переходом через розряд. Розв’язуємо сюжетні задачі. | Шкільний стадіон: розв’язуємо задачі | |
Вода. Значення води у природі та житті людини. Водойми. | Джерела питної води | |
Розвиваємо логічне мислення та уважність. Розгадуємо головоломки. | Судоку в малюнках: розвиваємо логіку №1 | |
День 5 | Речення. Текст. Відповідаємо на запитання письмово. Креативне письмо. | Таємниці зубних фей: розвиваємо фантазію |
Застосовуємо в обчисленнях правила знаходження невідомих зменшуваного, від’ємника, доданка та множника. | Веселі рівняння №2 | |
Різноманітність птахів у природі. Розпізнаємо хижих птахів. | Упізнаємо птахів | |
Міркуємо логічно: сортуємо слова за категоріями. | Сортування слів: місто |
ТИЖДЕНЬ 5
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Повторюємо слова, які відповідають на питання «скільки?» (на прикладі «один»-«багато») Однина і множина іменників. Слова, які вживаються лише в множині. | Однина чи множина: групуємо слова |
Взаємозвʼязок дій множення і ділення. Складання виразів на ділення. | Малюємо й учимося ділити правильно №8 (у межах 20) | |
Взаємозв’язки у природі. Світ тварин. Значення тварин у природі. | Хто яку користь приносить? | |
Розвиваємо увагу. Знаходимо аналогію серед абстрактних фігур. | Замальовані комірки: тренуємо мислення №3 | |
День 2 | Досліджуємо медіа: комікс. Складаємо історію в малюнках. | Створюємо комікси № 2 |
Таблиця множення і ділення. Застосовуємо взаємозв’язок між діями множення і ділення в обчисленнях. | Добутки й частки №1 | |
Негативні наслідки викидання сміття у лісах і парках. Вчимося сортувати сміття. | Прибираємо галявину, сортуємо сміття | |
Мовні загадки. Знаходимо відгадку. Мислимо логічно. | Головоломка «Таємний шифр» | |
День 3 | Оголошення. Пишемо оголошення правильно. Добираємо слова для опису зовнішності. | Загубився монстрик: пишемо оголошення |
Вартість і ціна. Поняття «дорожчий», «дешевший». Здійснюємо операції з грошима. Порівняння чисел. | Ціни на квитки | |
Неповторність кожної людини. Визначаємо, як спосіб життя впливає на здоров’я людини. | Моє тіло | |
Працюємо з логічним рядом. Добираємо відсутній елемент. | Який малюнок наступний №7 | |
День 4 | Слово. Лексичне значення слова. Близькі за значенням слова (синоніми). | Вивчаємо синоніми № 3 |
Обчислення значень виразів на дві дії. Додавання і віднімання чисел в межах 100 з переходом через десяток. | Святкова математика | |
Психічний та емоційний складники здоров’я. Учимося керувати емоціями. | Долаємо хвилювання конструктивно | |
Аналізуємо та робимо висновки. Використовуємо аналогії для вирішення логічних задач. | Вчимося міркувати за аналогією №1 | |
День 5 | Слово. Лексичне значення слова. Добираємо слова, протилежні за значенням (антоніми). | Знайомство з антонімами № 1 |
Ціна та вартість. Оперуємо грошима та обчислюємо суму покупки. | Плануємо покупки: кондитерський відділ | |
Вчимося розповідати про свої вподобання у письмовій формі. | Що мені подобається: музика | |
Розвиваємо логічне мислення під час вирішення мовних завдань. Працюємо зі словами-назвами предметів. | Утворюємо нові слова: вчимося читати і писати |
ТИЖДЕНЬ 6
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Утворюємо множину іменників. Доповнюємо текст. Уважно читаємо та відповідаємо на питання. | Вивчаємо множину іменників: моя робота |
Розвʼязування задач на ділення з допомогою схематичних малюнків. | Учимося ділити наочно | |
Різноманітність рослин у природі. Розпізнаємо рослини за характерними ознаками. | Загадкові рослини | |
Розвиваємо уяву та фантазію. Формуємо громадянську компетентність вправами творчого характеру. | Розповідаємо про території: держави роботів і фей | |
День 2 | Взаємодіємо усно. Діалог. Повторюємо правила ведення діалогу. Вчимося доречно реагувати на різні мовленнєві ситуації. | Вчимося приймати подарунки |
Доповнення «числових трійок» на множення і ділення. | Дії з трьома числами №8 | |
Культура споживання. Потреби людини. Помірність у споживанні. | Велике прибирання | |
Працюємо з логічним рядом. Створюємо візерунки за аналогією. | Продовжуємо вишивку №4: домалюй орнамент | |
День 3 | Коло читання моєї родини. Вивчаємо читацькі інтереси інших людей. | Що читає моя родина: розвиваємо читацьку компетентність |
Удосконалюємо вміння здійснювати усні обчислення в межах 100. | Зашифровані картини №7 | |
Світ професій. Відповідальність та правила взаємодії в суспільстві. | Розмірковуємо про відповідальність: поліцейський/поліцейська | |
Розвиваємо уяву і фантазію під час креативного письма. | Фантазії шеф-кухаря: вигадуємо рецепт торта | |
День 4 | Вчимося аналізувати і сортувати інформацію. Працюємо з графічними організаторами (діаграма Керрола). | Аналізуємо й упорядковуємо дані: природа/рукотворний світ, їстівне/неїстівне |
Віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток. Порівнюємо значення виразів. | Знайди однакові відповіді | |
Пояснюємо, як харчування впливає на здоров’я людини. Здійснюємо вибір корисних для здоров’я продуктів. | Апетитні страви | |
Працюємо з графічними образами літер. Розпізнаємо написане. | Що написано №8: розпізнаємо слова й домальовуємо малюнки | |
День 5 | Досліджуємо мовлення. Вивчаємо слова, які звучать і/або пишуться однаково, але мають різне значення (омоніми). | Хитрі слова: складаємо речення |
Зв’язок між діями додавання та віднімання. Знаходження невідомих компонентів дій додавання та віднімання | Невідомі доданки №10 | |
Аналізуємо й порівнюємо природничі поняття і факти. Заповнюємо таблиці та схеми. | Ліс і лісосмуга | |
Плануємо особливості подорожі в гори. Міркуємо і добираємо необхідні речі. | Збираємо валізу в гірський похід |
ТИЖДЕНЬ 7
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Запам'ятовуємо прочитане. Читаємо римований текст і виконуємо післятекстові завдання. Мислимо логічно. | Читаємо вірш-загадку про будинок |
Віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток. Порівнюємо значення виразів. | Додавання та порівняння чисел №8 | |
Формування уявлень про ознаки та різноманітність спільнот. | Спільноти | |
Спільні ознаки. Мислимо логічно. Визначаємо ознаки, що об’єднують предмети в категорію. | Подібність предметів: визначаємо суттєві ознаки | |
День 2 | Досліджуємо мовлення. Вчимось добирати необхідну інформацію за шаблоном та правильно пояснювати значення слова. | Квадратний словник: розширюємо активний словниковий запас |
Встановлюємо порядок виконання дій у математичних виразах на 2-3 дії | Вивчаємо порядок арифметичних дій № 2 | |
Космічні тіла. Водойми. Вчимося порівнювати і робити висновки. Розвиваємо уяву та творче мислення. | Море на Землі й на Місяці | |
Міркуємо логічно про правила поведінки в соціумі. Вчимось проявляти емоції в різних ситуаціях. | Де можна шуміти? | |
День 3 | Вчимося лаконічно передавати інформацію. Репліки в діалозі. Креативне письмо. Створюємо комікс. | Неочікувана зустріч: створюємо комікс про зустріч Страуса й Ластівки |
Співвідношення між годиною і хвилиною. Додаємо іменовані числа. | Додаємо й рахуємо час, що пройшов № 2 | |
Формування сімейних цінностей. Описуємо родинні традиції таправила життя своєї сім’ї. | Родинний герб | |
Логічні вправи і завдання. Вирішуємо логічні задачі, користуючись таблицею. | Розвиваємо логіку, розв’язуючи задачу про хобі | |
День 4 | Пригадуємо, що таке друкований шрифт. Робота з персональними даними: вчимось правильно заповнювати анкетні форми. | Паспортна форма: заповнюємо правильно |
Вимірювання довжини за допомогою підручних засобів та вимірювальних приладів. Розвиваємо просторове мислення. | Незвичні одиниці вимірювання | |
Світ рослин. Структуруємо інформацію у вигляді ментальних карт. | Ліс | |
Розвиваємо зорово-моторну координацію. Співставляємо графічну інформацію з текстовою. | Слова в сітках №8 | |
День 5 | Вчимось пояснювати думки письмово. Групуємо слова за певними ознаками. Розширюємо активний словниковий запас. | Схожі несхожості: знаходимо спільне |
Розвʼязування виразів за допомогою малюнків. Знаходження невідомих компонентів арифметичних дій. | Спортивна математика | |
Різноманітність тварин у природі. Пристосування тварин до середовища існування. | Роги й хвости | |
Опановуємо основи позитивного мислення. Розвиваємо уяву. | Найкращий дощовий день: учимося мислити позитивно |
ТИЖДЕНЬ 8
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Розвиваємо зв’язне мовлення та розширюємо словниковий запас. Міркуємо логічно. Працюємо зі словами. | Чарівна шкарпетка: змінюємо слова |
Удосконалюємо вміння додавати й порівнювати величини і чисела.Операції з грошима. | Учимось рахувати гроші № 3 | |
Різноманітність плодів. Вчимося розрізняти фрукти і ягоди. Розв’язуємо задачі. | Фруктово-ягідний компот | |
Розвиваємо логічне мислення засобами мовних ігор. Вирішуємо мовні головоломки. | Читаємо за напрямком, розшифровуємо слова | |
День 2 | Досліджуємо медіа. Як медіа впливають на наш вибір? Інформація, яка привертає увагу. Шрифт. Заголовок (Назва). Короткий зміст. | Театральна афіша: «Мураха рятує світ» |
Обчислюємо вирази на заміну додавання множенням і множення – додаванням. | Вивчаємо принцип множення № 4 | |
Охорона природи. Червона книга. Добираємо необхідну інформацію. | Вивчаємо рідкісні види ссавців | |
Розвиваємо уважність. Працюємо з ілюстративним матеріалом. | Розмальовуємо приховані зображення: кіт на підвіконні | |
День 3 | Вчимося розрізняти достовірну та вигадану інформацію. Розвиваємо логічне мислення. | Відрізняємо реальні факти від вигадок № 3 |
Удосконалюємо вміння здійснювати усні обчислення. Розвиваємо логічне мислення. | Головоломка «Математична купівля» | |
Розвиваємо спостережливість. Запитуємо про те, що цікавить. | День у зоопарку | |
Розвиваємо логічне мислення засобами мовних ігор. Вирішуємо мовні головоломки. Логогриф. | Логогриф «Приклади з літер» | |
День 4 | Частини тексту. Зачин. Основна частина. Кінцівка. Складаємо та доповнюємо коротку історію за серією малюнків. | Цікаві серединки: доповнюємо історію |
Поняття про периметр. Застосовуємо правило знаходження периметра фігури при розв’язуванні практично-зорієнтованих задач. | Вчимося обчислювати периметр | |
Спостереження як один з основних методів дослідження. Описуємо рослини. | Спостереження за світом рослин | |
Розвиваємо уміння будувати логіку розповіді. Відновлюємо послідовність подій з опорою на ілюстрації. | Розповідь у картинках: тренуємо логіку №8 | |
День 5 | Цікаві вправи та завдання. Працюємо в парі або групі. Граємо зі словами. | Фанти: граємо в мовні ігри |
Узагальнення знання про вивчені математичні поняття, повторення і закріплення назв математичних операцій. | Математичні завдання: повторюємо вивчене | |
Здорова етична поведінка. Пояснюємо важливість добрих учинків для людини та довкілля. | Журнал піклування | |
Розвиваємо логічне мислення засобами мовних ігор. Вирішуємо мовні головоломки. Анаграми. | Анаграми «Розшифруй слова» |