Розвиток дитини Статті Розвиток дитини Спів птахів пояснює, як діти вчаться говорити
 Спів птахів пояснює, як діти вчаться говорити
Рейтинг
5

Новітні дослідження учених дають нове уявлення про те, як дитина розвиває мовні навички

Спів птахів пояснює, як діти вчаться говорити

Дослідження американських учених в області орнітології дають нове уявлення про те, як людина засвоює складні навички, зокрема мовлення.

Одна з гіпотез, яку висувають учені, полягає в тому, що фонетичне звучання кожного слова створює в пам'яті певний шаблон, свого роду запис. Його дитина відтворює кожного разу, коли хоче вимовити те чи інше слово.

Як дитина розвиває мовні навички

Коли дитина намагається сказати слово, її мозок порівнює звук, який вона вимовляє, з шаблоном слова, який уже наявний у її пам'яті. Результат цього порівняння передається через нейронні ланцюги, які регулюють роботу органів дихання й мовного апарату при артикуляції звуків. Коли звук відповідає шаблону, нейронний ланцюг підсилює артикуляцію звуку. Якщо ж ні - нейронний ланцюг отримує сигнал про помилку й намагається її виправити.

Учені прийшли до таких висновків, досліджуючи спів птахів. Вони встановили експериментальний механізм, який може бути застосований і до маленьких дітей та дасть змогу перевірити правильність даного припущення для розвитку мовлення в дітей. Для цього необхідно відстежувати активність нейронів у немовлят (оскільки саме в цьому віці в дітей починають формуватися навички мовлення). Таким чином, можна відстежувати зміни нейронної активності в процесі розвитку навичок розмовного мовлення.

Орнітологічні дослідження дають уявлення про розвиток мовлення

Розглянемо докладніше, як проходило це дослідження.

Учені фіксували активність нейронів у певній частині кори мозку птахів, пов'язаної з базальними гангліями в центрі мозку. Нейронні зв'язки між корою й базальними гангліями відповідають у людини за розвиток моторних навичок (особливо тих, які вона використовує протягом усього життя). Порушення таких зв'язків можуть бути причиною таких розладів, як обсесивно-компульсивний розлад, наркотична залежність і синдром Туретта.

Коли в процесі дослідження птахи видавали звуки, що відтворюють звуки навколишнього середовища (тобто ті звуки, які птах раніше запам'ятав і відтворював), у одних нейронних ланцюгах активність підвищувалася, а в інших - знижувалася.

Як відзначають дослідники, це рідкісний приклад того, як активність нейронів змінюється при зусиллях, спрямованих на досягнення мети, пов'язаної з розумовою діяльністю (у даному випадку - при спробі відтворити по пам'яті раніше почутий звук). Це явище багато в чому пояснює роботу людського мозку в процесі навчання.

Імовірно, таким же чином людський мозок працює, коли людина вчиться подавати м'яч у тенісі або оволодіває іншими навичками, що вимагають точності. Учені планують продовжувати дослідження в цій області, щоб докладніше дослідити роботу нейронних ланцюгів.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 1 оцінок.

Розвиток дитини
31.01.2018

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!

Вітаємо, Ви підписані! Отримайте листа та активуйте розсилку