Розвиток дитини Статті Розвиток дитини 19–21 місяць: цікавість і самостійність
19–21 місяць: цікавість і самостійність
Рейтинг
5

У віці від 19 до 21 місяця дитина опановує цілу низку навичок, важливих для її подальшого розвитку

19–21 місяць: цікавість і самостійність

Кожного дня дитина вчиться долати нові труднощі. Як піднятися сходами? Як не впасти з дивана? Багато батьків мріють приборкати нестримну дитячу енергію.

Нові відкриття

Вашій дитині немає ще й двох років, але в неї вже розвинено багато навичок. Вона впевнено ходить (іноді на дитячому майданчику вам годі за нею встигнути). Вона може діставати свої іграшки з коробки й класти їх на місце. Вона виявляє, що їй тепер не потрібно повзати сходами, тому що вона вже здатна дотягнутися до поручнів і ходити вгору і вниз з їх допомогою. Вона стає справжнім майстром скелелазіння: використовуючи стільчик, дитина дістається практично всіх заборонених предметів, які ви ховаєте від неї.

Наприкінці дня ви вкрай знесилені, але ваша дитина все ще сповнена енергії. Іноді ви мрієте, щоб вона мала вимикач.

Те, що дитина постійно перебуває в русі, не тільки зміцнює її м'язи. Ходьба, біг і лазіння різними поверхнями допомагають малюку розвинути орієнтацію в просторі. Крім того, дитина усвідомлює наслідки своїх дій, оскільки в процесі руху їй доводиться вирішувати різні завдання. Наприклад, вона розуміє, скільки іграшок можна покласти в коробку, щоб її не надто важко було нести, або що станеться, якщо впустити коробку.

Розвиток навичок малювання

У зазначеному вище віці дитина і далі вдосконалює навички дрібної моторики. Вона може побудувати вежу із шести кубиків, любить малювати олівцями та фломастерами на папері або шпалерах. Не варто очікувати від дитини, що вона малюватиме предмети в деталях. У цьому віці процес малювання радше являє собою малювання ліній, а не спроби зобразити реальний предмет.

У віці двох років малюк починає додавати до ліній криві й кути. Ці зміни означають, що дитина намагається намалювати реальний предмет, хоча дорослим ще важко зрозуміти, що саме за предмет зображає дитина. На малюнках трирічної дитини можна впізнати прості об'єкти (людина, дерево, будинок тощо). Вам слід зрозуміти, що такий розвиток навичок малювання – важливий етап у розвитку дитини. Просто насолоджуйтеся цим.

Агресивна поведінка

Дитина відчуває багато радості, оскільки її цікавить усе, що вона бачить навколо, – від картонної коробки до відвідин супермаркета. Але іноді дитина поводиться агресивно. Наприклад, вона може вдарити вас, коли ви захочете взяти її на руки, або без будь-якої видимої причини штовхнути свого брата.

Ласкаво просимо у світ дитини – місце, де вона може бути неспокійною, зухвалою, а іноді й жорстокою.

У віці від 19 до 21 місяця діти можуть кусатися, дряпатися або виявляти іншу агресивну поведінку. Це відбувається не тому, що малюки стають жорстокими, а тому що експериментують з новими моделями поведінки. Дитині цікаво, що станеться, якщо вона потягне вас за волосся або вдарить. Вона ще занадто маленька, щоб довго пам'ятати наслідки такої поведінки – її поведінка може повторюватися через деякий час, навіть якщо ви реагуєте на неї негативно.

Жахливий дворічний вік

Експерти стверджують, що «жахливий дворічний вік» насправді стартує у 18–19 місяців, коли дитина починає битися й кусатися. Оскільки погляди маленьких дітей на світ егоїстичні, вони можуть зрозуміти власний біль, але не біль іншої людини.

До того ж до всіх проблем дворічного віку дитина виявляє сильну волю, але багато чого не розуміє. Дитина прагне самостійності, але не розуміє, чому їй не можна гратися з вогнем, смикати за хвіст собаку або пробувати на смак мамину помаду. Вона розлючена, коли ви заважаєте їй зробити задумане.

Водночас дитина відчуває сильну прихильність до батьків. Дітей іноді лякають власні витівки й реакція батьків. Таке протиріччя між прагненням до самостійності й залежністю від батьків призводить до значних коливань настрою. Психологи стверджують, що саме тому цей вік схожий на підлітковий.

Агресивна поведінка дитини послаблюється ближче до трирічного віку, коли вона вчиться краще висловлювати свої почуття.

Водночас дитина значно розширює репертуар своїх навичок – фізичних, емоційних, мовленнєвих тощо. Приголомшливо, наскільки швидко діти цього віку вчаться нового. Жоден дорослий не може розвивати нові навички у такому ж темпі.

Перебірливість у їжі

Найчастіше протиріччя між дворічними дітьми й батьками виникають через

режим харчування. Батьки часто скаржаться, що їх годі змусити дитину їсти. Навіть якщо раніше дитина охоче їла овочі та фрукти, у віці 19-ти місяців вона може почати їсти тільки макарони.

Достовірно й те, що в цьому віці діти віддають перевагу тому, з чим вони вже знайомі. Тому вам може знадобитися багато часу, щоб умовити дитину спробувати нову страву. Бувши схильними автоматично заперечувати все нове, діти, крім того, мають смаки, що набагато чутливіші, ніж у дорослих.

Вам варто навчитися довіряти своїй дитині, щоб вона сама просила погодувати її, коли голодна. Не варто змушувати дитину їсти. Іноді дитині більше подобається сперечатися з батьками, ніж куштувати ту чи іншу страву.

Розвиток у ігровій діяльності

У період від 19 до 21 місяця діти не можуть називати кольори або форми предметів, але здебільшого говорять, у чому відмінність між ними. Психологи стверджують, що в цьому віці діти дуже люблять ігри на сортування предметів. Якщо ви поспостерігаєте за дитиною в моменти, коли вона грається на самоті, ви можете побачити, як вона сортує кубики за кольорами або розділяє іграшки на ляльок і м'які іграшки. Маленьким дітям цікаво виявляти відмінності між предметами. Їхні руки досить спритні, щоб брати предмети із загальної купи і складати їх.

Ігрова діяльність сприяє тому, що дитина ще більше розвиває дрібну моторику. Коли дитина збирає пірамідку, вона намагається розташувати кільця за розміром, від найбільших до найменших, а не в довільному порядку, як раніше.

Навичка сортування лягає в основу складніших навичок вирішення завдань, оскільки абстрактне мислення багато в чому пов'язане зі здатністю порівнювати й класифікувати предмети. Саме так дитина починає краще розуміти навколишній світ.

Цікаві факти про розвиток дитини

Основні навички дитини віком від 19 до 21 місяця.

19 місяців. Імітує звуки тварин, малює олівцями і фломастерами, розглядає себе як центр світу.

20 місяців. Настрій дитини часто змінюється, вона знає назви знайомих предметів, імена знайомих людей, формує короткі речення з двох і більше слів.

21 місяць. Сортує й класифікує об'єкти за спільними ознаками, грається з іншими людьми в рольові ігри, може ходити задом наперед і підніматися сходами.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 1 оцінок.

Развитие ребенка
27.08.2018

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!

Вітаємо, Ви підписані! Отримайте листа та активуйте розсилку