Розвиток дитини Статті Розвиток дитини Негативний вплив сучасної реклами на дитину
Негативний вплив сучасної реклами на дитину
Рейтинг
5

Батькам годі захистити дітей від реклами, але їм до снаги навчити дітей сприймати її критично

Негативний вплив сучасної реклами на дитину

У наш час людям пропонується величезний вибір товарів, а їх виробники намагаються запропонувати ті, що виділяються на тлі інших. Компанії витрачають значні кошти на рекламу, і її вже важко не помічати.

Реклама може містити корисну інформацію й допомагати покупцеві робити необхідний вибір. Але водночас вона чинить потужний вплив на дітей, їх уподобання й навіть характер.

Як реклама впливає на дитину

Реклама може мати і позитивний, і негативний вплив на дітей. Це залежить від змісту, якості реклами й того, як у ній подається той чи інший товар.

1. Позитивний вплив

  • реклама може слугувати джерелом корисної інформації, наприклад, уміщувати інформацію про інновації та передові технології. Переглядаючи таку рекламу, дитина дізнається про нові розробки. Крім того, завдяки рекламі дитина дізнається про те, які саме нові товари з'являються на ринку;
  • реклама натуральних продуктів може сприяти розвитку в дитини навичок здорового харчування;
  • реклама продуктів гігієни також допомагає сформувати в дитини низку корисних звичок;
  • реклама буває мотиваційною за змістом, заохочуючи дитину досягати важливих життєвих цілей або розмірковувати про вибір професії. Завдяки такій рекламі дитина починає змалечку замислюватися над життєвими цілями;
  • реклама, що демонструє, як діти допомагають батькам удома, дбайливо ставляться до природи тощо, заохочує дитину чинити так само;
  • реклама певного змісту може сприяти соціальному розвитку дитини, а саме формуванню в неї емпатії, почуття громадянського обов'язку тощо;
  • соціальна реклама спроможна привертати увагу дитини до важливих соціальних проблем та сприяти її участі у їх вирішенні;
  • реклама може містити попередження (наприклад, про шкоду алкоголю, куріння тощо). Це допомагає дітям усвідомити небезпеку певних явищ і уникати їх у майбутньому.

2. Негативний вплив

Хоча реклама має для дітей низку важливих переваг, її негативний вплив набагато сильніший. Розгляньмо, які саме небезпеки приховує для дітей реклама:

  • реклама використовує стратегії, спрямовані на переконання купити товар. Підпадаючи під такий вплив, дитина може почати вимагати від батьків купувати їй товари, які вона бачила в рекламі;
  • неправильно інтерпретуючи рекламні послання, імовірно, дитина сприйматиме їх негативні, а не позитивні сторони;
  • у рекламі часто використовуються небезпечні для дитини маніпуляції. Причому заборона таких маніпуляцій законом часто ігнорується виробниками реклами;
  • компанії використовують яскраву рекламу, покликану збільшити продаж товарів. Під впливом такої реклами в дітей розвивається схильність імпульсивно купувати ті чи інші речі;
  • у рекламі товари й образи людей часто представлені неправдоподібно або перебільшено. Діти нерідко розуміють такі образи як реальні;
  • реклама прищеплює дітям матеріалістичні погляди на світ. Сприймаючи рекламу, діти доходять висновку, що запорука комфортного й щасливого життя – володіння дорогими речами;
  • перегляд реклами нерідко розвиває в дітей прагнення мати речі тільки відомих і дорогих брендів. При цьому діти починають негативно ставитися до недорогих, але якісних речей;
  • реклама – це крок до розвитку в дитини звичок нездорового харчування. Наприклад, у рекламі продуктів харчування зазвичай представлені великі порції їжі. Також нерідко рекламуються фаст-фуд та інші нездорові продукти харчування. Часте вживання таких продуктів – шлях до ожиріння;
  • батьки часто обирають для дитини іграшки, одяг тощо під впливом реклами;
  • у дітей іноді знижується самооцінка, бо їм годі мати речі, які вони бачать у рекламі, особливо, якщо ці речі є у їхніх однокласників або друзів;
  • у рекламі часто показується яскраве гламурне життя. Перегляд такої реклами може вести до втрати зв'язку з реальністю;
  • реклама часто будується на порівнянні. При цьому висміюються люди, які не користуються рекламованим товаром. У результаті дитина порівнюватиме себе з іншими людьми й почуватиметься неповноцінною;
  • іноді в рекламі показуються приклади поганої поведінки: брехня, лицемірство тощо. Дитина може дійти висновку, що така поведінка допустима.

Як убезпечити дитину: поради батькам

Якщо ще декілька років тому реклама дитячих товарів спрямовувалася переважно на батьків, то натепер вона орієнтована на дітей. Тому батьки мусять навчити дітей критично ставитися до реклами, пояснивши, що в житті важлива не тільки матеріальна основа.

Щоб зменшити негативний ефект реклами, дотримуйтеся рекомендацій.

1. Скоротіть час, який дитина проводить перед комп'ютером і екраном телевізора. І навіть після цього не припиняйте пильнувати, який саме контент переглядає дитина в медіа.

2. Коли дитина просить вас купити їй щось, запитайте в неї, чому вона хоче цю річ. Це відкриє для вас можливість пояснити їй, як працює реклама.

3. Якщо ви розумієте, що річ, яку просить дитина, не потрібна або, понад те, шкідлива для неї, не піддавайтеся на її вмовляння.

4. Розкажіть дитині, чому саме реклама не відповідає реальній картині світу. Це допоможе дитині критично оцінювати рекламу.

5. Допоможіть дитині зрозуміти різницю між бажаннями й потребами. Привчіть її просити тільки ті речі, яких вона справді потребує.

У світі, де реклама стає дедалі яскравішою й цікавішою, оточуючи людину щокроку, батькам годі захистити дитину від її впливу. Рекламні агентства використовують усі можливі засоби: від телебачення до білбордів. Дитина неминуче бачитиме та сприйматиме зміст реклами. Тому найліпше, що варто зробити батькам у цій ситуації, аби зменшити негативний вплив реклами, – навчити дитину сприймати її критично.

Розкажіть дитині, які хитрощі використовують рекламні агентства, щоб привернути увагу покупців. Поясніть їй: головна мета реклами – переконати людину, що їй необхідна та чи інша річ. Відверта розмова з дітьми щодо впливу реклами дасть вам шанс захистити їх від її негативних сторін.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 1 оцінки.

Розвиток дитини
13.05.2019

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!

Вітаємо, Ви підписані! Отримайте листа та активуйте розсилку