Розвиток дитини Статті Здоров'я дитини Ранні ознаки розладів аутистичного спектру
Ранні ознаки розладів аутистичного спектру
Рейтинг
15

Рекомендації про те, як виявити в дитини розлад аутистичного спектру на ранній стадії

Ранні ознаки розладів аутистичного спектру

Якщо батьки стурбовані поведінкою, розвитком або станом дитини, їхнє занепокоєння найчастіше виправдано та має під собою вагомі підстави. Якщо у вас виникли підозри з приводу здоров'я вашої дитини, не зволікайте й відразу проконсультуйтеся в дитячого лікаря.

У маленьких дітей важко помітити ранні прояви розладу аутистичного спектру. Однак діти з даними захворюваннями розвиваються не так, як їхні однолітки, і їм слід приділяти особливу увагу.

Розлад аутистичного спектру та ранній розвиток

Діти розвиваються по-різному. Дитячі лікарі визначають, як проходить розвиток дитини, по тому, чи досягла вона у своєму віці певних показників – фізіологічних, емоційних, соціальних, мовленнєвих або поведінкових.

У перший рік життя дитини рівень розвитку соціальних навичок і навичок комунікації може свідчити про наявність у неї розладу аутистичного спектру. Наявність або відсутність поведінкових реакцій, таких як посмішка, зоровий контакт або жестикуляція, також свідчить про рівень розвитку дитини.

Про ранні ознаки розладу аутистичного спектру

Деякі ознаки розладу аутистичного спектру часто виявляються в перші два роки життя дитини. В одних дітей проявляється велика кількість таких ознак, в інших – лише кілька. Деякі поведінкові ознаки можуть з часом змінюватися або проявлятися ще сильніше. Так чи інакше, недостатній розвиток соціальних або мовленнєвих навичок до двох років є приводом для занепокоєння.

Кількість симптомів розладу аутистичного спектру може змінюватися в залежності від віку дитини й від того, наскільки сильно проявляється той чи інший розлад.

Якщо в дитини проявляється відразу кілька симптомів – проконсультуйтеся в лікаря з приводу того, як можна розвинути в дитини необхідні навички в короткий термін. Своєчасна діагностика – перший крок до надання допомоги дитині, яка страждає на розлад аутистичного спектру.

Соціальні та комунікативні ознаки розладу аутистичного спектру

Соціальна взаємодія

  • Дитина не показує на предмети, коли хоче, щоб їй їх дали, а також не тримає предмети в руках. Наприклад, не показує на собаку й не дивиться, чи побачили ви те, на що вона показує. Бажаючи показати батькам іграшку, дитина приносить і кидає її перед ними, а не простягає й дивиться на них.
  • Дитина не відгукується на своє ім'я.
  • Звуки, які видає дитина, не схожі на звернення до батьків.
  • Дитина повторює слова та фрази, почуті від батьків або по телевізору. Наприклад, якщо запитати в дитини: «Хочеш ще попити?», вона у відповідь повторить: «Ще попити».
  • Дитина не розуміє простих вказівок, наприклад: «Дай мені кубик» або «Покажи, де собака».

Невербальна комунікація

  • Дитина не використовує жести самостійно, наприклад, не махає рукою, коли хтось іде. Вона може тільки повторювати жести за іншими.
  • Дитина не використовує візуальний контакт, щоб привернути увагу, не дивиться на батьків, а потім на предмет, який вона хоче, щоб їй дали.
  • Дитина посміхається тільки у відповідь на посмішку батьків або коли її лоскочуть.

Взаємодія з тими, хто оточує, та ігри

  • Дитина не проявляє інтересу до інших дітей.
  • Не реагує, коли батьки хочуть з нею пограти.
  • Не грає в ігри з уявними персонажами. Наприклад, не годує плюшевого ведмедика чи ляльку.

Поведінкові ознаки розладу аутистичного спектру

Обмежені інтереси

  • Дитина проявляє підвищену зацікавленість певними об'єктами або іграшками. Довгий час вмикає й вимикає світло в кімнаті або грається тільки машинками.
  • Грає з іграшками одноманітно або неприродно. Наприклад, крутить колеса машинки замість того, щоб катати її по підлозі.
  • Цікавиться незвичайними предметами або заняттями, наприклад, трубами, металевими предметами або рекламою по телевізору.
  • Коло інтересів і занять дитини занадто вузьке. Любить шикувати предмети по черзі тощо.

Розпорядок дня

  • Дитина засмучується, якщо у звичному розпорядку дня щось змінюється. Їй необхідно спати, їсти або виходити з дому щоразу в один і той же час.

Повторювані рухи

  • Дитина повторює незвичайні рухи: розгойдується вперед-назад, махає руками або ходить навшпиньках.

Сенсорна чутливість

  • Дитина вкрай сприйнятлива до відчуттів: починає хвилюватися, чуючи певні звуки, або їсть їжу лише певної структури (м'яку або нехрустку).
  • Відчуває потребу в сенсорній стимуляції: торкається губами або обличчям до предметів, любить торкатися до предметів, які вібрують (наприклад, до пральної машини) або махає кінчиками пальців перед очима, щоб побачити мерехтіння світла.
Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 3 оцінок.

Розвиток дитини
12.06.2017

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!

Вітаємо, Ви підписані! Отримайте листа та активуйте розсилку