Як привчити дітей вирощувати і вживати овочі
Рейтинг
5

Вирощування рослин у школі може допомогти поліпшити здоров'я і запобігти надлишковій вазі у дітей

Як привчити дітей вирощувати і вживати овочі

Надмірна вага у дітей - серйозна проблема, про яку говорять педіатри в багатьох країнах. Наприклад, опитування, проведені у 2017 і 2018 роках у Великій Британії показали, що 28% дітей у віці від 2 до 15 років мали надлишкову вагу або навіть ожиріння. У таких дітей високий ризик того, що надмірна вага збережеться і в дорослому віці. Також у них можуть розвинутися такі захворювання, як цукровий діабет 2 типу, остеоартрит й онкологічні захворювання.

Таке зростання ожиріння викликане неправильним харчуванням і зниженням фізичної активності. Тільки 41% одинадцятирічних дітей у Європі та Канаді щодня вживають овочі, і тільки 24% проявляють щоденну фізичну активність (наприклад, займаються бігом або швидкою ходьбою) протягом години і більше.

Вирішення цієї проблеми в ранньому дитинстві важливе для розвитку здорової поведінки протягом усього життя. Одне з можливих рішень - вирощування рослин у школі як позакласне заняття. Така стратегія спрямована одночасно на підвищення фізичної активності та розвиток навичок здорового харчування.

Як привчити дітей до вирощування овочів

У 2018 році група дитячих психологів з Великобританії провела експеримент в одній з початкових шкіл Лондона. Учені розробили програму, яка включала в себе вирощування овочів. Для дітей проводилися відповідні заняття дві години на тиждень протягом року. Для дітей також проводилися окремі уроки про користь рослинної їжі. Крім того, дітям пропонувалося вживати в їжу страви з овочів.

Заняття з вирощування овочів були розроблені на основі пропозицій самих дітей. Діти пропонували, де можна побудувати теплиці для рослин. Взимку вони під керівництвом вчителів підготували грядки для посадки овочів - пропололи їх і підживили. Потім діти посіяли насіння і доглядали за рослинами.

Результати дослідження

Для того щоб зробити висновок про користь занять, описаних вище, учені провели експеримент одночасно в двох групах по 30 осіб. У той час як дослідна група протягом року займалася вирощуванням овочів, контрольна група навчалася за звичайною шкільною програмою. У другому півріччі контрольній групі також було запропоновано займатися вирощуванням овочів.

Учені попросили дітей з обох груп протягом тижня носити годинник з крокоміром, щоб виміряти рівень їх фізичної активності. Також дітям було запропоновано заповнити анкету, у якій вони вказали, чи люблять вони фрукти і овочі, і в якій кількості вживають їх у їжу.

Психологи виявили, що діти, які брали участь у вирощуванні овочів, більше часу проводили в русі, ніж їх однолітки, які займалися у класі. Також діти з дослідної групи проявляли велику фізичну активність, виконуючи роботи з вирощування рослин з помірною або високою інтенсивністю. Також в бесідах з психологами діти згадували, що за час, який вони проводили в теплицях, вони стали сильнішими і у них розвинулися м'язи.

Незважаючи на те, що велика частина експерименту проходила взимку, це не знизило інтерес дітей до вирощування овочів. Їм подобалося це заняття, і вони прагнули проводити більше часу на відкритому повітрі.

Про що говорить дослідження

Дослідження не показало, що діти, які працювали у теплиці, стали вживати більше овочів у їжу. Однак в ході бесіди діти повідомляли, що за час експерименту вони більше дізналися про рослини, правильне харчування і користь фруктів і овочів. Багато дітей сказали, що стали їсти овочі, від яких раніше відмовлялися.

На першому етапі експерименту, взимку, діти займалися підготовкою теплиць, тому вони не могли пробувати овочі, які самі виростили. Деякі діти в ході бесіди говорили, що вони б вживали в їжу більше овочів, якби вони працювали в теплицях цілий рік.

Учителі виявили, що діти, які раніше погано справлялися з навчанням, проявляли велику активність у вирощуванні рослин. Після завершення експерименту вони показували значний прогрес у навчанні.

Діти в ході бесіди також висловлювали ідеї про те, що природа може об'єднувати людей і робити їх кращими. Один з учасників експериментальної групи розповів, що раніше сварився з однокласником, але під час роботи в теплиці вони помирилися. Також діти говорили, що меню в шкільній їдальні має бути більш різноманітним: до нього варто додати більше страв з овочів.

Вирощування овочів як вид позакласної роботи може надихнути вчителів проводити більше занять на відкритому повітрі. У довгостроковій перспективі це може поліпшити здоров'я дітей і допомогти в подоланні масової надмірної ваги у дітей.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 1 оцінки.

Розвиток дитини
21.12.2020

iHerb
Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Вітаємо, Ви підписані! Отримайте листа та активуйте розсилку