Розвиток дитини Статті Психологія дитини Школа - пекло для інтровертів: що робити
Школа - пекло для інтровертів: що робити
Рейтинг
37

Інтерв'ю з Маккенною Майерс про те, як зробити середню школу комфортною для інтровертів

Школа - пекло для інтровертів: що робити

Я багато років працюю в школах і дитячих садках. Зараз, коли я буваю в школі свого сина, мене переповнюють почуття страху та дискомфорту. У дитинстві я ненавиділа школу, і якби сьогодні, з усією своєю мудрістю й досвідом, мені довелося знову вчитися в школі, я б ненавиділа її не менше. Усе тому, що я - інтроверт, а інтровертам у середній школі доводиться складно.

Середня школа - царство екстравертів, а інтровертам у ній доводиться терпіти та пристосовуватися.

У середній школі між дітьми починає складатися певний соціальний порядок. Популярні діти отримують контроль, вирішують, що «круто», а що - ні, за ними залишається останнє слово в суперечках. Інтроверти стають «непопулярними» й позбавляються права голосу. Їх розумові здібності, мрійливість та співчуття не цінуються екстравертами, і після цього інтроверти можуть втратити віру у власні сили.

Деякі з них страждають від депресії. Деякі замикаються в собі. Деякі починають вживати алкоголь чи наркотики. Якщо батьки хочуть допомогти своїй дитині в ці важкі часи, вони повинні зрозуміти, що сучасна школа не сприятлива для інтровертів. І батьки повинні постаратися це змінити.

Є кілька простих способів, за допомогою яких учителі та керівництво шкіл можуть почути інтровертів і задовольнити їх потреби. Учителі та директори шкіл повинні знати, що від третини до половини їх учнів - інтроверти. Їм потрібно запропонувати те, що залучить їх у шкільне життя, дасть упевненість у собі. Сьогодні ж середня школа - це царство екстравертів, а інтроверти тут змушені пристосовуватися й терпіти. Вони не відчувають своєї приналежності до школи й не розуміють, чому. Є, як мінімум, три способи підтримати інтровертів у середній школі.

1. Поставити запитання: «Чи враховуються інтереси інтровертів»?

З огляду на той факт, що до 50% учнів середніх шкіл - інтроверти, учителі та керівництво шкіл повинні замислюватися над цим запитанням, але частіше за все вони цього не роблять. Уся система навчання спрямована на екстравертів, тому що їх краще видно й чути. Коли я приходжу в школу до сина, я не можу там перебувати більше двох годин - я стаю просто виснаженою. Я не можу дочекатися моменту, коли я вийду на вулицю та зможу, нарешті, зняти напругу. Усе тому, що я - інтроверт, і мене виснажують шум, балаканина, переповнені коридори та класи, метушня на перервах і т. ін. Екстравертам така атмосфера додає сили, а інтровертів, навпаки, виснажує.

Учень-інтроверт, переходячи з одного галасливого класу в інший, відчуває повний занепад сил. Він повертається додому й перебуває годинами у своїй кімнаті, відновлюючись після денних потрясінь. Діти можуть вважати, що у них депресія, але вони просто втомилися й перевантажені.

У початкових класах протягом усього дня з дітьми займається тільки один учитель. Але в середніх класах ситуація вже змінюється. Тому вчителям потрібно постійно ставити собі запитання: «Чи враховую я інтереси інтровертів?» Якщо вчителі це роблять, вони на уроках передбачають:

  • час для читання, записів та рефлексії;
  • роботу в невеликих групах (3-5 осіб), де кожен має можливість поділитися своїми думками та ідеями, не відчуваючи тиску всього класу;
  • взаємоосвіту, коли двоє учнів виконують спільне завдання й тісно взаємодіють;
  • можливість вибору учнем одиночних видів роботи.

2. Послідовно застосовуйте на уроках «час очікування»

Багато вчителів вважають, що в середніх класах учням не обов'язково піднімати руку, коли вони знають правильну відповідь, і чекати, поки їх викличуть. Вони дозволяють учням відразу промовляти правильну відповідь і тим самим заохочують спонтанні дискусії.

Однак тут виникає проблема: завжди відповідають одні й ті ж діти, а решта мовчать. Це особливо сумно, тому що тихі голоси інтровертів часто бувають найбільш зваженими та продуманими.

Коли я вчилася в школі, я відчула на собі, як це прикро, коли в тебе немає можливості висловитися. Моя вчителька була екстравертом. Вона швидко розмовляла, була дуже нетерплячою. Під час дискусії, коли я формулювала свою думку щодо першого питання, вона вже переходила до третього або четвертого. Це було жахливо, тому що я могла зробити свій внесок у дискусію, але мені потрібно було трохи більше часу. На відміну від екстравертів, інтроверти не наважуються відразу озвучити те, що спадає їм на думку.

Простий спосіб вирішити цю проблему - використовувати на уроках «час очікування». Це невелика пауза між тим, коли вчитель ставить запитання, і тим, коли він дає комусь змогу відповісти. Експерти стверджують, що ідеальний час для такої паузи - від 3 до 7 секунд. Час очікування дає всім учням - і екстравертам, і інтровертам - можливість сформулювати відповідь.

Для того, щоб ефективно використовувати час очікування на уроках, учителі повинні наполягати на тому, щоб учні піднімали руки й чекали, поки їх викличуть, а не викрикували з місця. Це правило потрібно послідовно застосовувати всім учителям у школі. Якщо вчителі зрозуміють, що використання часу очікування допомагає проявити себе учням-інтровертам, імовірно, це дасть свої результати.

3. Організуйте позакласні заходи, які враховують інтереси інтровертів

Відомий американський психолог і письменниця Сьюзан Кейн у своїй книзі «Сила інтровертів» розповідає про школу в Кремнієвій долині, яка відстоює інтереси інтровертів при організації позакласних заходів. Оскільки інтроверти з небажанням займалися традиційними для підлітків заняттями (футболом, волейболом і т. ін.), керівництво школи додало ряд занять, які могли їх зацікавити. У багатьох школах вважають, що інтроверти просто не хочуть брати участь у позакласних заходах, але це не так. Вони просто хочуть займатися чимось, що відповідає їх особистим інтересам.

Школи повинні враховувати інтереси інтровертів, пропонуючи їм заняття до душі. Можна додати гурток робототехніки, фотогурток і т. ін. Крім традиційних командних видів спорту, можна додати індивідуальні (наприклад, плавання або легку атлетику). Заняття, які не передбачають змагання (такі як, наприклад, фітнес або йога) також подобаються інтровертам.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 4.6 з 5 на основі 8 оцінок.

Розвиток дитини
03.01.2018

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!

Вітаємо, Ви підписані! Отримайте листа та активуйте розсилку