Оцініть матеріал

Позитивна корекція поведінки дитини

Поради про те, як коригувати поведінку дитини через установлення й підтримання позитивного зв'язку з нею

Позитивна корекція поведінки дитини

Широкі дослідження показують, що діти краще розвиваються, вчаться, розкривають свої здібності й відчувають себе в безпеці тоді, коли відчувають позитивний зв'язок з тими, хто їм дуже дорогий.

Ми не зможемо конструктивно впливати на поведінку дітей до того часу, доки не встановимо з ними (і в подальшому не будемо підтримувати) позитивний зв'язок. Цей зв'язок є надзвичайно важливим для їхніх розуму й серця. Дуже часто головним вирішенням проблеми є припинення висловлювання повчальних моралей із приводу небажаного вчинку дитини й першочергове відновлення позитивних стосунків з нею.

Якщо дитина починає погано поводитись, якщо вона бунтує або проявляє неповагу, – знайте, що таким чином вона переслідує зовсім іншу мету, ніж та, що лежить на поверхні. Мета її поганої поведінки полягає у спробі «перезавантаження» чи відновлення втраченого позитивного зв'язку з вами.

Позитивний зв'язок викликає відчуття безпеки й відкритості. Покарання, читання лекцій, крики, звинувачення або присоромлення можуть викликати в дитини лише опір або фрустрацію.

Ось як виглядає приклад позитивного зв'язку з дитиною перед корекцією її поведінки: «Я тебе люблю, але не дозволяю тобі так робити». Цей приклад також ілюструє концепцію позитивної дисципліни, яка є одночасно й доброю, й непохитною.

Помилково думати, що коли ми станемо давати дітям усе, чого вони хочуть, це буде ефективним способом домогтись від них бажаної поведінки. Потурання й надмірна опіка не є ефективними способами встановлення якісного позитивного зв'язку. Ефективний зв'язок виникає тільки тоді, коли й дитина, й дорослий відчувають повагу й довіру один до одного.

Для створення позитивного зв'язку використовуйте наступні прийоми:

  • Систематично приділяйте час спілкуванню з дітьми. Розуміння того, що вам дуже подобається проводити час з дитиною, допоможе встановити позитивний зв'язок з нею найкращим чином.
  • Слухайте. Слухайте дуже уважно. Киньте свої справи та приділіть дитині максимум своєї уваги.
  • Будьте уважними до почуттів і настрою вашої дитини. Хіба ми не відчуваємо себе щасливими, коли нас розуміють?
  • Діліться своїми почуттями й думками, коли це необхідно. Пам'ятайте, що діти будуть слухати вас ще уважніше після того, як ви почуєте їх самих. Діти відчувають позитивний зв'язок також і тоді, коли ви з повагою й довірою ділитеся з ними чимось важливим для себе або про себе.
  • Шукайте рішення спірних питань РАЗОМ з дітьми (обговорюючи, аргументуючи й вислуховуючи один одного), не чекаючи охолодження стосунків. Слово «РАЗОМ» ще раз підкреслює наявність і позитивність вашого зв'язку.
  • Ставте навідні запитання (замість авторитарних заборон або погроз), щоб допомогти дітям усвідомити можливі наслідки їхнього вибору. Щирі питання допоможуть дитині відкрити своє серце до сприйняття раціональних відповідей.
  • Обіймайте один одного. Є моменти, коли дитині (та й вам теж) потрібні лише міцні обійми й більше нічого.

Після того як позитивний зв'язок установлено, діти відкриваються для позитивної корекції.

Важливо розуміти, що позитивна корекція дуже відрізняється від корекції в її традиційному розумінні. Найбільша різниця в тому, що звичайна корекція, як правило, включає в себе покарання. Інакше кажучи, звичайна корекція полягає в тому, що дорослі виконують якісь не дуже позитивні дії у ставленні до дітей. Позитивна корекція полягає в поважному залученні дитини до вирішення проблеми та спільному пошуку найкращого рішення.

Ефективними методами позитивного пошуку рішень є сімейні ради та сповнений поваги діалог з дитиною. Ці потужні інструменти позитивним чином залучають дітей до вивчення себе як особистості, свого потенціалу та спрямування енергії в конструктивне русло. У даному випадку позитивний зв'язок з дитиною є невід'ємною частиною двоскладового виховного процесу (установлення позитивного зв'язку + позитивна корекція).

Коли діти відчувають позитивний зв'язок, вони почувають себе важливою частиною спільноти, сім'я це чи шкільний клас. Часто цього цілком достатньо, щоб зупинити прояви поганої поведінки.

Гість
Оцініть матеріал