Розвиток дитини Статті Конфлікти Медитація може виправити погану поведінку
Медитація може виправити погану поведінку
Рейтинг
14

Медитація дозволяє боротися з такими негативними явищами, як булінг і шкільні конфлікти

Медитація може виправити погану поведінку

Освітні експерти висловили припущення, що сучасні методи роботи з важкими дітьми неефективні. Замість того щоб ставити шкільних хуліганів на облік у правоохоронні органи або виключати їх зі школи, більш ефективно було б навчити їх технікам медитації і розслаблення, а також заохочувати їх розповідати про ситуації, які викликали погану поведінку.

Замість того щоб з'ясовувати причини поганої поведінки і чути постійне: «Я не хотів» або «Я зовсім не це мав на увазі», краще запропонувати шкільним хуліганам і їх жертвам разом зайнятися йогою і медитацією, а потім обговорити, що саме привело всіх до такої ситуації.

Експерти стверджують, що для цього необхідне спеціальне додаткове навчання шкільних психологів, які могли б у свою чергу навчати технікам медитації учнів. Крім того, можна було б обладнати в школі спеціальне місце для таких занять, створити в ньому атмосферу, що дозволяє зняти стрес у дітей.

Подібний експеримент був проведений у декількох школах Великобританії та США. Наприклад, у школі імені Роберта Коулмана (Балтімор, США) медитативні практики як спосіб боротьби з поганою поведінкою дітей вже став шкільною традицією. Експерти так описують цей процес:

«У кімнату, устелену м'якими подушками, у якій відчувається запах лавандового масла, приходить учень молодших класів. Він щойно висміяв однокласника, потім конфлікт переріс у взаємні обзивання і бійку. Замість того щоб відправити дитину до директора школи або покарати, вчитель відправив його сюди».

Подібний експеримент був проведений і у Великобританії, де в 370 школах протягом трьох років учнів навчали дихальним вправам, технікам медитації та релаксації. Також з учнями проводив заняття фахівець з психічного здоров'я.

У результаті експерименту було виявлено, що медитація покращує фізичне і психічне здоров'я, а також загальне самопочуття.

Ефективність медитативних технік у боротьбі з агресивною поведінкою, тривогою і навіть з синдромом дефіциту уваги з гіперактивністю все частіше підтверджується на практиці. Усвідомленість уповільнює дихання людини, відволікає увагу від нав'язливих і хаотичних думок і тілесних відчуттів.

Діти сидять у розслабленому стані, їм пропонується відчути свої почуття і відпустити їх. Діти повинні дозволити думкам і емоціям з'являтися самим по собі. Потрібно спостерігати за ними, не оцінюючи їх.

У міру того, як діти усвідомлюють відчуття у своєму тілі, а їхнє дихання сповільнюється, вони змінюють своє ставлення до людей, з якими у них стався конфлікт. Коли тіло учня звільняється від напруги, він вчиться регулювати свої емоції і приймати себе і оточуючих.

Вищезгаданий експеримент в школах США продемонстрував позитивні результати. У Балтіморській школі імені Роберта Коулмана учнів навчали технікам усвідомленості і релаксації протягом двох років. У школах щодня проводилася 15-хвилинна медитація на початку і в кінці навчального дня.

Медитація проходила в спеціальній кімнаті, туди ж відправляли учнів, коли ті проявляли погану поведінку. Інші учні також могли за власним бажанням приходити сюди протягом навчального дня. У результаті учні показували більш високий рівень шкільної дисципліни, показники фізичного, психічного здоров'я та загального самопочуття в них був вищий, ніж до початку експерименту.

В інших школах, наприклад, в школі Візітейшн Веллі (Сан-Франциско, США), у яких заняття медитацією тривають вже більше десяти років, були досягнуті аналогічні результати.

Хоча результати експерименту не підтверджені клінічно, керівництво шкіл, які брали в ньому участь, відзначає значний прогрес. Завдяки таким нововведенням у школах відпала необхідність вводити жорсткі правила поведінки для учнів, а кількість учнів, яких виключили зі школи за погану поведінку, знизилася в порівнянні з попередніми роками.

Директорам шкіл це здається достатнім доказом того, що заняття медитацією мають позитивний вплив на учнів і формують сприятливу атмосферу в школі. Такі явища, як булінг і погана поведінка в школі, все ще є проблемою, але тепер з нею набагато легше впоратися. Медитація допомагає вирішувати конфліктні ситуації, поки вони не вийшли з-під контролю.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3.5 з 5 на основі 4 оцінок.

Розвиток дитини
16.10.2019

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Вчитель
Круто, а ще можна повести дитину до бабки-гадалки, щоб вона викатала їй порчу яйцем.
Вчитель
В школах не вистачає парт, стільців, дошки щ радянських часів, інтернеет тільки у секретаря та директора. Грошей не вистачає на найнеобхідніше: крейду, миючі засоби. Все купують батьки. Нехай держава оплатить такі кімнати зняття психологічної напруги, от і будуть вони ефективними. І не тільки для хуліганів. Вчителі теж потребують такої реабілітації після довгого дня спілкування з цими хуліганами
Дмитро
Якщо сучасні методи неефективні, то може повернемось до старих і перевірених часом...


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!

Вітаємо, Ви підписані! Отримайте листа та активуйте розсилку