Розвиток дитини Статті Розвиток дитини Проблеми при навчанні тайм-менеджменту
Проблеми при навчанні тайм-менеджменту
Рейтинг
13

Перевантаженість дітей теорією й вимогами робить навчання управління часом неефективним

Проблеми при навчанні тайм-менеджменту

Управління власним часом - це навичка, яку треба розвивати поступово, протягом тривалого строку навчання. Вона дуже важлива, бо дає змогу не тільки підвищити успішність, а й знизити рівень тривожності. Тому стратегії навчання управління часом повинні бути важливим компонентом усіх навчальних планів у школі.

У зв'язку з цим сьогодні виникають деякі проблеми. У той час як ми пропонуємо дітям безліч інструментів і способів управляти своїм часом, навчання займає в них так багато часу, що застосовувати цю навичку стає неможливо. Реальність така, що школа й виконання домашніх завдань просто відбирають у дітей час на відпочинок, який є для них запорукою продуктивності, працездатності й у результаті – успішності. Крім того, що діти не мають можливості відпочити після занять у школі, у них настільки щільний розклад протягом дня, що управління часом перетворюється на обмеження часу на виконання домашніх завдань або зниження кількості часу на сон (ця реалія сучасних школярів – тема окремої розмови).

Суть у тому, що ми недостатньо уваги приділяємо двом факторам. По-перше, іноді ми ставимо дітей у безпорадне становище: кажемо, що їм слід краще розпоряджатися своїм часом, і при цьому самі його забираємо в них. Це схоже на постановку нездійсненних завдань і вимогу, щоб діти знайшли їх рішення. Як навички управління часом, яких ми навчаємо дітей, допоможуть їм справитися з навантаженням, яке зростає, і зниженням кількості часу? У таких умовах діти не тільки позбавлені можливості відпрацьовувати навички управління часом, а їм ще й кажуть, що вони не справляються із завданням, у той час як у них немає жодного шансу на успіх.

По-друге, діти часто чують, що вони погано управляють своїм часом, тому що витрачають його на розваги (соціальні мережі, телевізор, музику тощо) або знижують продуктивність своєї роботи, поєднуючи відпочинок з навчанням (наприклад, роблять домашні завдання довше, ніж слід). Давайте тверезо подивимось на речі. У дітей повинен бути час на відпочинок і заняття тим, до чого в них є бажання: їм треба відпочивати, їм треба соціалізуватись, їм треба мати свої інтереси й розваги. Вони й так проводять у школі повний навчальний день (не кажучи вже про групу подовженого дня), і протягом цих годин у них дуже мало часу відводиться відпочинку. Їхній організм уже просто просить про відпочинок – і цей відпочинок зовсім не є надмірним. Потребуючи часу для відпочинку або поєднуючи його з навчанням, діти роблять те, що необхідно для їхнього розвитку, але, на жаль, прийнято вважати, що при цьому вони неправильно управляють своїм часом.

Якщо в дитини після уроків і додаткових занять є 6 годин (скажімо, із 16:00 до 22:00), на підготовку домашнього завдання їй потрібно 30 хвилин і ще 15–20 хвилин, щоб виконати якісь невідкладні справи, але дитина не може всього цього зробити – тоді навички управління часом будуть їй корисні. Але якщо в дитини в розпорядженні чотири години (наприклад, з 18.00 до 22.00), і підготовка домашнього завдання в неї займає три години, а попередні 11 годин у неї не було часу на відпочинок? Виходить, ми хочемо, щоб діти управляли тим, чим управляти неможливо? І мова йде не тільки про скорочення кількості часу на відпочинок, а і про підтримку працездатності. Ми хочемо, щоб діти працювали максимально продуктивно в той час, коли вони вибиваються із сил. При такому сценарії інструменти управління часом незастосовні.

Отже, що ж із цим робити? Простих рішень немає, і спочатку треба врахувати всі чинники, яких іноді не видно на перший погляд. Треба розуміти, що в дітей щодня повинен бути час для ігор, відпочинку й сім'ї. Тому в першу чергу варто переглянути систему домашніх завдань як із філософської, так і з практичної точки зору. Якщо у школі багато додаткових занять, буде корисно переглянути розклад і з'ясувати, скільки часу потрібно на кожному занятті й чи немає в розкладі «вікна». Наприклад, якщо із 16:00 до 19:00 дитина грає у футбол, поганою ідеєю буде виділити час із 15:00 до 16:00 на підготовку домашніх завдань, тому що до цього дитина вже сім годин провела в школі. Батьки повинні брати участь у цьому процесі, нагадуючи дітям про дотримання розкладу й беручи участь у потенційних змінах у системі домашніх завдань тощо.

Звісно, не треба відмовлятись від домашніх завдань або додаткових занять. Мета цієї статті полягає в тому, щоби підкреслити той факт, що навчання управління часом вимагає часу, і слід перерозподілити сили таким чином, щоб діти дійсно змогли застосовувати методи управління часом на практиці.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3.3 з 5 на основі 4 оцінок.

Розвиток дитини
15.05.2017

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!

Вітаємо, Ви підписані! Отримайте листа та активуйте розсилку