Розвиток дитини Статті Розвиток дитини Як допомогти розвитку мозку підлітка

Програма підготовки до школи Дізнатись більше

Як допомогти розвитку мозку підлітка
Рейтинг
42

Шість стратегій, що допоможуть батькам спрямувати розвиток мозку підлітка в потрібне й безпечне русло

Як допомогти розвитку мозку підлітка

Мозок підлітків надзвичайно вразливий. Молоді люди ризикують потрапити в наркотичну або алкогольну залежність, зануритись у депресію, до того ж схильні до пошуку пригод. Проте підлітковий вік є найкращим часом для розвитку довгострокових навичок стратегічного мислення, а також формування основ глибокого та вдумливого міркування, які будуть вдосконалюватись і розвиватися протягом усього дорослого життя.

У підлітковому віці мозок зазнає великих змін – більше, ніж будь-коли, за винятком перших двох місяців життя.

Найбільшим змінам піддається лобова частина головного мозку – центр управління. Ця ділянка мозку відповідає за міркування, планування, прийняття рішень, погляди, точки зору, поганий або вдалий вибір, за інші когнітивні функції високого рівня.

Наявність труднощів, з якими підлітку необхідно справлятись, є необхідною умовою розвитку нейронних зв'язків лобової частини головного мозку і, відповідно, ключем до здібностей дитини, які допоможуть їй досягти успіху в подальшому житті.

Протягом багатьох років батьки й учителі казали: «Чим більше ви знаєте, тим краще». Тому підлітків учать запам'ятовувати факти й переказувати прочитане, що призводить до зубріння та пригнічення творчих здібностей.

Таке механічне використання здібностей мозку позбавляє молодих людей натхнення. Час життєво-важливого розвитку мозку підлітка, його надзвичайних надій та особливої чутливості вимагає від батьків і вчителів надзвичайної уваги. У цей період мозок схильний генерувати та впроваджувати найрізноманітніші ідеї й нововведення.

Рушійною розумовою силою цього чутливого та вразливого періоду життя є прагнення до самостійності й незалежності.

Щоб надихнути кращі та найяскравіші можливості мозку підлітка, сприяти розвитку нейронних зв'язків його лобової частки головного мозку, скористайтесь наведеними нижче порадами:

  • Навчіть підлітка розробляти безліч унікальних інтерпретацій фільмів, книг, творів мистецтва, політичних дискусій, проблем у школі або непростих ситуацій з однолітками.
  • Заохочуйте молодих людей виявляти й вирішувати повсякденні проблеми, обговорюйте, як їхній академічний досвід допомагає їм у цьому.
  • Замість багатослівного переказу різних подробиць просіть підлітка розповідати вам про головну ідею книги, фільму або його власного негативного досвіду.
  • Просіть підлітка інтерпретувати тексти улюблених пісень з позитивної й негативної точок зору, так само як і своїх власних віршів або іншої творчості.
  • Дивіться разом з вашим сином чи донькою улюблені ТВ-шоу й аналізуйте поведінку різних персонажів з різних сторін і точок зору.
  • Заохочуйте безліч різних відповідей на одне й те ж запитання замість пошуку єдино «правильної» відповіді.

Мозок підлітка потребує того, щоб його надихали, давали його розвитку потрібний напрямок. Заохочення творчості й нових ідей для вирішення важких і багатогранних проблем як у школі, так і поза нею допоможе молодим людям більш упевнено дивитись у майбутнє.

Ейнштейн якось сказав: «Уява важливіше, ніж знання. Знання обмежене. Уява обіймає весь світ».

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 4.7 з 5 на основі 9 оцінок.

Розвиток дитини
28.11.2016

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!

Вітаємо, Ви підписані! Отримайте листа та активуйте розсилку