Навчання та розвиток дитини під час прогулянки
Рейтинг
30

Прогулянки можуть поліпшити настрій, розвинути інтелект дитини та зміцнити зв'язок між нею й батьками

Навчання та розвиток дитини під час прогулянки

Прогулянка з дитиною здатна покращити настрій кожному. Свіже повітря, фізична активність і зміна обстановки – найкращі засоби від нудьги, занепокоєння та смутку. Прогулянка – це також чудова можливість для батьків навчити дитину чогось нового. Учені стверджують: щоденне спілкування з батьками позитивно позначається на навчанні й розвитку дитини, впливає на її благополуччя в майбутньому.

Щоб навчити дитину чогось нового під час прогулянки, зміцнити з нею емоційний зв'язок і зробити її щасливою, дотримуйтеся таких правил:

1. Ставте запитання

Під час прогулянки ставте дитині запитання, наприклад: «Як ти думаєш, щойно проїхав вантажний поїзд чи пасажирський?», «Як ти думаєш, чому цей магазин зачинено по понеділках?», «Як ти думаєш, чому цей будинок добудовують?». Це допоможе малюку й у мовленнєвому, і в інтелектуальному розвитку, покращить навички вирішення завдань, а вам допоможе краще зрозуміти хід думок своєї дитини.

2. Плануйте приємні сюрпризи

Приємні сюрпризи додадуть вашій прогулянці позитивних емоцій. Заплануйте несподівані зупинки під час прогулянки: купіть печиво в кондитерській, покатайтесь на каруселі в парку, пустіть мильні бульбашки або влаштуйте пікнік на лавці.

3. Звертайте увагу на відчуття

Під час прогулянок допоможіть дитині помічати деталі й відчуття: «Я чую, як співають птахи», «Їде поїзд», «Відчуваю на собі подих вітру». Коли діти відчувають неприємні запахи, вони кричать «Фу-у!» і, сміючись, закривають ніс. Проходячи повз квіткові клумби, вони зупиняються, щоби понюхати квіти. Діти люблять доторкатись до крапель роси та гладеньких каменів. Вони вчаться визначати розмір віддалених предметів: «Коли літак летить близько, він великий, а коли далеко – маленький».

4. Навчайте дитину поважати інших людей

Прогулянки – слушна нагода навчити дитину рахувати. «Знайди-но сьогодні шість гаражів» - «Я бачу два гаражі». «А тепер знайди чотири труби» – «Я бачу дві». «Знайдемо п'ять прапорів», «Порахуємо, скільки літаків пролетить», «Ми бачили дві квітки, потім ще три. Скільки всього?». Ставлячи запитання, вчіть малюка прогнозувати: «Як ти думаєш, скільки снігоприбиральних машин ми сьогодні побачимо?».

5. Веселіться

Молодшим дітям дозволяйте більше гуляти ніжками, не варто постійно возити їх у прогулянковому візочку. Старшим дітям дозволяйте ходити, зберігаючи рівновагу, по невисокому бордюру, грати з молодшим й жартувати. Під час прогулянок дітям подобається обіймати дерева, збирати шишки, плести віночки, грати в різні ігри.

6. Обговорюйте побачене на вулиці

Коли ви гуляєте набережною, поясніть дитині, чому після дощу рівень води в річці вищий. Гуляючи біля ставка, розкажіть про те, як качки добувають собі їжу, що їжа надає їм сили, щоби плавати й ходити. Порозмовляйте з дитиною про зміни у природі: про те, що восени опадає листя, дме вітер, іде дощ. Узимку випадає сніг, стає холодно, і з дахів звисають бурульки. Розкажіть, чому вдень предмети відкидають тінь, і як вона змінюється з рухом сонця. Кидайте у воду різні предмети і при цьому зверніть увагу дитини на те, що листок і тріска пливуть по воді, а камінь тоне.

7. Навчіть дитину орієнтуватись у місті

Під час прогулянок навчіть дитину орієнтуватись у міському просторі. Розкажіть, що вивіска «Перукарня» означає місце, де можна постригтися; що на зелене світло світлофора можна переходити вулицю, а на червоне – не можна. Гуляючи біля фонтанів, розкажіть, що влітку вони працюють, а взимку ні. Розглядайте вітрини магазинів і зверніть увагу дитини, що перед Новим роком продають ялинкові прикраси, а перед першим вересня – шкільне приладдя. Зайдіть на пошту, у продуктовий магазин, у кафе, у бібліотеку або книжковий магазин. Улітку під час прогулянки покажіть дитині старовинний автомобіль, а взимку – крижані скульптури. Обговорюючи побачене, ви допоможете їй адаптуватись у міському просторі, а також будете сприяти розвитку її фантазії.

8. Розвивайте словниковий запас

Під час прогулянок вивчайте з дитиною нові слова: «Дивись, он там іде будівництво. Бачиш будівельників на даху? Цікаво, що вони будують?», «Ось сходи», «Дивись, екскаватор насипає землю в кузов самоскида». Коли ви перераховуєте предмети, які зустрічаються вам на шляху, дитина їх запам'ятовує й розвиває свій словниковий запас. У майбутньому вона сама буде запитувати вас про назва предметів, які побачить.

9. Тренуйте пам'ять

Якщо ви гуляєте однаковим маршрутом, дитина запам'ятовує деталі й наступного разу очікує побачити те ж саме. Якщо на шляху вам зустрічається статуя коня, дитина може зупинитись і погладити її. Малюк може впізнати в чиємусь дворі трактор, який він бачив раніше, помітити загадкові візерунки на галявині, лавку біля будинку тощо. Скажіть дитині: «Ти помітив, що тут щось змінилось?». Діти люблять спостерігати за будівництвом будинків, помічаючи, що змінилося за останній час: «Побудували дах», «Уже майже закінчили». Перед Новим роком дитина може попросити прогулятися певним маршрутом, щоби подивитися, чи прикрасили вже міську ялинку.

10. Спілкуйтеся із природою

Дворічна дитина може сказати: «Мамо, я чую, як стукає дятел». Діти люблять спостерігати за білками або птахами. Гуляючи в лісі, діти зупиняються подивитися, як стрибає коник або пробігає ящірка. Іноді дозволяйте дитині побігати по калюжах. Гуляйте під час дощу з парасолькою (маленькі діти їх дуже люблять), співайте пісні й відчувайте краплі дощу на обличчях. Узимку катайтеся на льоду й по черзі возіть один одного на санках.

Прогулянки разом з дітьми дозволяють розслабитись, подихати свіжим повітрям і з задоволенням провести час.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 6 оцінок.

Розвиток дитини
15.05.2017

iHerb
Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Вітаємо, Ви підписані! Отримайте листа та активуйте розсилку