Завдання на літо: йдемо підготовленими у 4 клас
Навчальна програма із завданнями, які допоможуть дитині цікаво та якісно підготуватися до переходу в 4-й клас

Як урізноманітнити дозвілля дитини під час літніх канікул? Як організувати відпочинок так, щоб дитина не тільки вивчала щось нове, але і з цікавістю повторила вивчене у 3-му класі? Відповісти на ці запитання допоможе програма «Завдання на літо: йдемо підготовленими у 4 клас».
Канікули варто проводити так, щоб зберігати і формувати пізнавальний інтерес у дітей. Тому у програмі запропоновані завдання, які передбачають чергування різних видів діяльності, щоб дитина могла ненав’язливо поглиблювати свої знання та удосконалювати вміння.
Програма, що розроблена на 40 днів (8 тижнів), містить комбіновані завдання з мови та читання, математики, а також інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Кожен тиждень триває 5 днів, які закінчуються виконанням завдання на логіку або розв’язанням головоломки. Програма укладена відповідно до Державного стандарту початкової освіти, а завдання підібрані таким чином, щоб охопити якомога більше обов’язкових результатів навчання, яких дитина має досягнути на кінець 3-го класу. Виконання програми сприятиме формуванню ключових компетентностей та розвитку наскрізних умінь дитини, узагальненню вивченого матеріалу за 3-й клас і допоможе якісно підготуватися до переходу в 4-й клас.
Розпочати роботу з програмою можна у будь-який зручний час, починаючи з першого дня першого тижня. Пам'ятайте, що дитину не потрібно перевантажувати: чергуйте виконання завдань із активним відпочинком. Виконання завдань підкріплюйте емоціями, тому що позитивні емоції сприяють запам’ятовуванню і мотивують дитину.
ТИЖДЕНЬ 1
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Неповторна рідна мова. Збагачуємо словниковий запас. | Головоломка «Україна» |
Здійснюємо усні обчислення в межах 1000. Удосконалюємо вміння здійснювати обчислення зручним способом, переконуватися в достовірності обчислень. | Математика в таблиці | |
Аналізуємо раціон харчування. Обираємо продукти харчування, орієнтуючись на свої харчові звички, смак і розуміння їхньої користі для здоров’я. | Тарілка здорового харчування | |
Міркуємо логічно: сортуємо слова за категоріями. | Сортування слів: школа | |
День 2 | Усна народна творчість. Вчимося пояснювати прислів’я та приказки. | Розгадуємо й пишемо зашифровані прислів’я |
Операції з грошима. Розмін грошей на дрібніші. | Скарбничка: рахуємо гроші | |
Культура харчування. Визначаємо страви національної кухні. | З’ясовуємо країну походження страв | |
Тренуємо лінгвістичний інтелект та ерудицію. Розгадуємо ребуси. | Розгадуємо ребуси №5 (відкидання/заміна літери) | |
День 3 | Текст. Заголовок тексту. Розуміємо та передаємо зміст прочитаного за допомогою ілюстративного матеріалу. | Створюємо ілюстрацію |
Віднімання суми від числа. Розв’язування сюжетних задач. | Місця в театрі | |
Людина – частина природи і суспільства. Організм людини. Частини тіла людини та їх функції. | Вивчаємо будову тіла людини | |
Розвиваємо логічне мислення засобами мовних ігор. Вирішуємо мовні головоломки. Логогриф. | Розгадуємо логогриф: «гра» у словах | |
День 4 | Текст. Підсумовуємо та узагальнюємо. Розвиваємо уміння письмово висловлювати думки. | Аналізуємо навчальний рік: побажання на майбутнє |
Множення двоцифрового числа на одноцифрове. Розв’язування задач на збільшення числа в кілька разів. | Слідами єті: рахуємо креативно | |
Взаємозв’язки у природі. Умови, необхідні для життя різних організмів. Складаємо ланцюги живлення. | Складаємо ланцюг живлення № 4 | |
Об’єднуємо слова в категорії. Повторюємо правопис окремих слів. | Розшифруй слова й розділи їх на категорії | |
День 5 | Спілкування онлайн. Приватна та публічна інформація. Чим можна поділитись в Інтернеті? | Профіль у соцмережі: заповнюємо правильно |
Письмове додавання і віднімання іменованих чисел з переходом через десяток. | Грошики в скарбничці | |
Різноманітність тварин у природі. Описуємо тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел. | Презентація тварини | |
Розвиваємо зорове сприйняття, просторове та логічне мислення. | Вибираємо об’ємну фігуру правильної форми №6 |
ТИЖДЕНЬ 2
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Взаємодіємо письмово. Діалог. Вчимось писати відгук та давати рекомендації. Розширюємо коло читання. | Рекомендуємо друзям цікаву книжку для читання |
Розв’язуємо рівняння з однією змінною на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії. | Кольорові рівняння №8 | |
Поняття «факт», «судження», «висновок». Пишемо факти про харчові продукти. | Коротко в деталях | |
Розвиваємо увагу й образне мислення, вирішуючи головоломки. | Розшукай сховані слова: дикі тварини | |
День 2 | Досліджуємо мовлення. Правильно пишемо слова. Знаходимо орфограми. Редагуємо текст. | Виправляємо помилки № 3 (українська мова) |
Множення двоцифрового розрядного числа на одноцифрове. | Взуй сороконіжку: рахуємо й аналізуємо | |
Прилади для вимірювання температури. Записуємо показники термометра різними способами. | Записуємо показники термометра | |
Розв’язуємо головоломки. Розвиваємо увагу та логічне мислення. | Обчислюємо суми в трикутниках: доданки від 1 до 5 | |
День 3 | Стислий переказ. Вправляємось в переказуванні текстів за шаблоном. | Карта подій: переказуємо текст |
Усне додавання і віднімання трицифрових чисел в межах 1000. | Розподіляємо подарунки: приклади в межах 1000 | |
Різноманітність тварин у природі. Вчимося розрізняти групи тварин за характерними ознаками. | Земноводні і плазуни | |
Тренуємо увагу, логічне та просторове мислення. | Сховані кубики №7 | |
День 4 | Театралізуємо. Значення текстів для зйомки відео. Сценарій. З’ясовуємо, яка інформація є найважливішою. | Я – режисер: презентуємо фільм |
Додаємо іменовані числа, подані в одиницях часу. Розвиваємо вміння розподіляти час. | Спритна помічниця: розраховуємо час | |
Аналізуємо проблемні ситуації, що виникають у житті. Продукування ідей для вирішення виявлених проблем. | Шукаємо шляхи розв’язання проблем | |
Тренуємо логічне мислення. Розвиваємо кмітливість. | «Трикутники. Варіант 1»: тренуємо увагу | |
День 5 | Спілкування онлайн. Добір та систематизація інформації. Поглиблюємо знання про видатних людей. | Реєструємо Тараса Шевченка у соцмережі |
Розвитку вміння визначати час за циферблатом електронного годинника. Удосконалюємо вміння знаходити значення числових виразів з іменованими числами. | Час десерту | |
Висловлюємо припущення про достовірність інформації, отриманої з різних джерел. Розрізняємо факти і судження. | Відрізняємо реальні факти від вигадок № 7 | |
Тренуємо аналітичне та логічне мислення. Вправляємось у вирішенні математичних головоломок. | Вивчаємо нерівності, розв’язучи судоку 8х8 |
ТИЖДЕНЬ 3
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Слово. Значення слова. Слова, які звучать та пишуться однаково, але мають різне значення. Повторюємо омоніми. | Омоніми №1 (бичок, гвоздика, коса, гребінь) |
Арифметичні компоненти дії множення. Знаходження невідомого множника. | Малюємо за таблицею множення: вишня | |
Світ професій. Розповідаємо про значення праці людей різних професій. | Відповідальний вибір №3 | |
Аналізуємо та робимо висновки. Використовуємо аналогії для вирішення логічних задач. | Вчимося міркувати за аналогією №3 | |
День 2 | Казки у книгах і на екранах. Описуємо персонажів відомих казок. | Порівнюємо й малюємо персонажів: Малефісента й Аврора |
Оперуємо грошима. Розвʼязування задач на додавання однакових доданків із заміною додавання множенням. | Скарбничка: рахуємо гроші | |
Вчимося визначати продукти, вживання яких потрібно обмежувати (з великим вмістом цукру, солі, жиру тощо) | Контролюю споживання цукру | |
Розвиваємо увагу, логічне мислення засобами математичних ігор. | Виконуємо математичні фокуси: розмір взуття й вік | |
День 3 | Слово. Значення слова. Вправляємось в доборі слів-синонімів. | Головоломка «Знайди слова»: синоніми |
Множення двоцифрового числа на одноцифрове. | Складаємо приклади на множення №4 | |
Види транспорту. Формування уявлень про машини і механізми (транспортні засоби) | Такий різний транспорт | |
Тренуємо логічне мислення. Розвиваємо кмітливість. | «Трикутники. Варіант 2»: тренуємо увагу | |
День 4 | Стійкі сполучення слів (фразеологізми). Збагачуємо словниковий запас. | Прибирання у сови: що означає «не в своїй тарілці»? |
Додавання і віднімання чисел в межах 100 без переходу через розряд. Розвиваємо вміння усного рахунку. | Математична піраміда: рівень 8 | |
Корисні копалини. Визначаємо можливі результати спостережень/досліджень. | Цікава колекція | |
Розвиваємо увагу та творчі здібності. Малюємо за описом. | Малюємо монстрика за опорними словами №8 | |
День 5 | Слово. Значення слова. Вправляємось в доборі антонімів. | Розмалюй антоніми № 5 (українська мова) |
Ціна та вартість. Оперуємо грошима та обчислюємо суму покупки. | Плануємо покупки: відділ молочних продуктів | |
Корисні копалини. Явна і прихована інформація. Читання зашифрованої інформації. | Умовні позначення | |
Розвиваємо логічне мислення. Вчимось шукати відповіді, зважаючи на деталі. | Уважний детектив №7: визначаємо злочинця |
ТИЖДЕНЬ 4
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Взаємодіємо письмово. Правила ввічливого спілкування. Запрошення. Як написати запрошення? | Комунікативні навички: запрошення |
Обчислюємо значення виразів. Здійснюємо ділення виду 51 : 17 способом підбору. | Обчисли факти: досьє листоноші в прикладах | |
Добираємо і впорядковуємо інформацію. Встановлює зв’язки, робимо висновки на основі власних спостережень. | Театральна афіша: «Чому ростуть діти?» | |
Розвиваємо уяву та фантазію, збагачуємо словниковий запас, використовуючи ілюстративний матеріал. | Котячі думки №10: описуємо побачене | |
День 2 | Народні легенди та перекази: тренуємо навички вдумливого читання. | Історії квітів: ромашка |
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. | Арифметичні картини №1 | |
Шукаємо причини і наслідки дій людини. Встановлюємо зв’язки між об’єктами і явищами природи. | Риб’ячий скелет | |
Розвиваємо уяву. Удосконалюємо вміння писати зв’язний текст, використовуючи різні джерела інформації. | Особливості догляду за хамелеонами | |
День 3 | Практики креативного письма: вправляємось у творчому написанні історій. | Крути й пиши: складаємо історію |
Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд. | Арифметична мандрівка №5 | |
Охорона рослинного і тваринного світу. Червона книга. Добір та систематизація інформації з різних джерел. | Вивчаємо рідкісні види дерев | |
Розвиваємо логічне мислення, увагу та зосередженість. | Японські кросворди №7, 8: будинок і собака | |
День 4 | Узагальнюємо знання про антоніми. Вчимось використовувати антоніми в текстах. | Бабусині антоніми: пишемо текст |
Розвиваємо навички усного рахунку. Додавання та віднімання круглих чисел. | Усний рахунок: приклади з круглими числами | |
Різноманітність плодів. Об’єднуємо плоди у групи за характерними ознаками. | Підступний плід | |
Розвиваємо асоціативне мислення. Добираємо асоціації. | Малюємо асоціації та розвиваємо фантазію №6 | |
День 5 | Прихований і очевидний зміст. Мудрі цитати відомих людей. Вчимось трактувати афоризми. | Лабіринти з цитат № 10 |
Компоненти арифметичних дій. Граємо та складаємо приклади на віднімання трицифрових чисел. | Віднімання трицифрових чисел в межах 1000 | |
Екологічні проблеми планети. Забруднення довкілля: джерела і способи запобігання. | Допомагаємо Землі стати чистішою | |
Активізуємо обидві півкулі головного мозку засобами освітньої кінезіології. | Малюємо двома руками №8 |
ТИЖДЕНЬ 5
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Систематизуємо й узагальнюємо знання про частини мови. Іменник. | Іменник: узагальнюємо вивчене |
Розвиваємо вміння записувати багатоцифрові числа у вигляді суми розрядних доданків. | Розрядні доданки | |
Вчимося протидіяти проявам тиску, неповаги та приниження щодо себе та інших осіб. | Я-висловлювання | |
Розвиваємо уяву і фантазію. Добираємо описи і зображення. | Описуємо уявні місця: підводне царство | |
День 2 | Систематизуємо й узагальнюємо знання про частини мови. Прикметник. | Челендж: пишемо прикметники |
Письмове віднімання трицифрових чисел. Перевіряємо правильність розв’язання виразів різними способами. | Арифметика для гурманів №5 | |
Визначаємо риси характеру, моральні якості. Наводимо приклади поведінки, де виявляються ці риси. | Аналізуємо свій позитивний досвід | |
Розвиваємо увагу, спостережливість і посидючість. Удосконалюємо графічні навички. | Випадкове малювання: песик | |
День 3 | Систематизуємо й узагальнюємо знання про частини мови. Дієслово. | Кросворд «Дієслова» |
Дріб як одна або кілька рівних частин цілого. Пояснюємо суть понять «чисельник» і «знаменник». | Вивчаємо звичайні дроби на шматочках піци | |
Визначаємо власні потреби. Вчимося розрізняти бажання і потреби. Раціональне використання ресурсів. | Бажання та потреби | |
Розвиваємо кмітливість. Відгадуємо загадки. Малюємо відгадки. | Відгадай та намалюй: споруди та техніка | |
День 4 | Службові частини мови. Повторюємо «слова-помічники». | Вживаємо прийменники й сполучники №2 |
Одиниці вимірювання довжини. Добираємо необхідну інформацію з різних джерел: шукаємо у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, Інтернеті. | Обчислюємо висоту найвищих споруд світу | |
Унікальність кожної людини. Визначаємо риси характеру, які сприяють і ті, що заважають досягненню успіху. | Мої сильні сторони | |
Розвиваємо чуттєву сферу. Зосереджуємось на сприйманні. Дізнаємось про себе більше. | Сприймаємо світ влітку: 5 органів чуття | |
День 5 | Повторення вивченого про частини мови. Пригадуємо назви частин мови та добираємо потрібні слова. | Добираємо частини мови |
Встановлюємо порядок виконання дій у математичних виразах на 3-4 дії. | Вивчаємо порядок арифметичних дій № 6 | |
Взаємозв’язки у природі. Пристосування тварин до середовища існування. | Пристосуванці | |
Розвиваємо зосередженість та зорово-моторну координацію. Малюємо за аналогією. | «Фотополювання»: малюємо й тренуємо увагу №7 |
ТИЖДЕНЬ 6
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Діалог. Інтерв'ю. Вчимось ставити запитання. Нотуємо відповіді правильно. | Дізнаємося більше про бабусю в формі інтерв’ю |
Назви розрядних чисел. Утворюємо трицифрові числа із сотень, десятків, одиниць. | Розряди чисел | |
Розшифровуємо закодовану інформацію. Вчимося орієнтуватися на карті світу. | Континенти | |
Розвиваємо уяву та фантазію. Доповнюємо сюжет ілюстрації. | Доповни сюжет малюнка №15 | |
День 2 | Повторюємо правопис власних назв. Відомі українські постаті. | Літературний музей: впізнаємо українських письменників |
Розвиваємо вміння ділення двоцифрових і трицифрових чисел на одноцифрове у формі гри. | Арифметичний візерунок | |
Загальне уявлення про Олімпійські ігри. Символи та ідеали олімпійського руху. | Олімпійські кільця | |
Робимо припущення. Розвиваємо творчий потенціал. | Кольорові сни розвідника | |
День 3 | Повторення вивченого про рід іменників | Вчимося визначати рід іменників №1 |
Переставний закон множення. Пригадуємо правила знаходження невідомого множника. | Процес множення №6 | |
Встановлюємо зв’язки між діяльністю людини і станом навколишнього світу. Розрізняємо джерела енергії. | Енергія | |
Розвиваємо вміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. | Оцінюємо, як минув день | |
День 4 | Текст-опис. Роль і значення прикметників у написанні тексту-опису. Вчимось описувати. | Учимося складати описи №4 |
Читаємо та записуємо дроби. Пояснюємо суть понять «чисельник» і «знаменник». | Дроби в малюнках № 2 | |
Корисні копалини та їхнє використання. Значення корисних копалин у добробуті людини. | Корисні копалини | |
Аналізуємо власні почуття і відчуття. Розвиваємо вміння висловлювати думки письмово. | Учимося керувати емоціями: радість | |
День 5 | Взаємодіємо письмово. Опис предметів і явищ. Повторюємо вивчене про частини мови | Описуємо солодощі: доповнюємо речення |
Взаємозв’язок величин: ціна, кількість, вартість. Операції з грошима в ситуації купівлі-продажу. | Економний кулінар: визначаємо вартість | |
Різноманітність тварин у природі. Середовище існування тварин. | Розповідаємо про китів | |
Взаємодіємо в парі чи групі. Розвиваємо комунікативні навички засобами мовних ігор. | Розвиваємо комунікативні навички в грі |
ТИЖДЕНЬ 7
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Систематизуємо й узагальнюємо знання про частини мови. Числівник. | Складаємо історію №7: вживаємо числівники |
Розширюємо уявлення про звичайні дроби. Наочно проілюструємо чисельник і знаменник. | Навчальна розмальовка «Вивчаємо дроби» | |
Розрізняємо фантастичне уявлення про об’єкти природи і факти про них на основі доступних джерел. | Шукаємо наукове пояснення появи тіні | |
Розвиваємо логічне мислення та пізнавальний інтерес засобами мовних ігор. | Логогриф «Загублені літери» | |
День 2 | Досліджуємо мовлення: як змінити речення, не змінивши змісту? Розширюємо активний словниковий запас. | Використовуємо фразеологізми в реченнях №1 (українська мова) |
Операції з грошима. Одиниці вартості: копійка (к.), гривня (грн). | Учимось рахувати гроші №11 | |
Визначаємо діяльність, яка приносить задоволення та користь. Прогнозуємо дії, необхідні для задоволення власних потреб. | Аналізуємо сфери свого життя: освіта | |
Розвиваємо вміння читати швидко й правильно. Розвиваємо читацький інтерес. | Швидкочитання: твори Івана Франка №7 | |
День 3 | Різні джерела інформації. Книги, які допоможуть знайти необхідну інформацію. Ставимо запитання. | Містер або міс Усезнайка |
Множення і ділення двоцифрових та трицифрових чисел на одноцифрове. Розв’язуємо головоломку. | Виконуємо математичні фокуси: результат обчислень | |
Поширення тварин. Пристосування тварин до середовища існування. Шукаємо необхідну інформацію. | Знаходимо середовище поширення тварин | |
Розвиваємо навички читання, уважність і логічне мислення. | Розмальовуємо й упізнаємо лісових птахів | |
День 4 | Авторська казка. Вправляємося у написанні фантастичних історій. | Пишемо казку з підказкою |
Вправляємось у виконанні усного ділення двоцифрових чисел на двоцифрові. | Хто швидше рахує: ділення № 14 | |
Різноманітність рослин у природі. Визначаємо назви рослин за характерними ознаками. | Кросворд у малюнках «Дерева» | |
Розвязуємо головоломки. Розвиваємо логічне мислення. | Головоломка «Однакова сума» | |
День 5 | Різні джерела інформації. Шукаємо інформацію. Дізнаємось нову інформацію. | Дізнаємося цікаві факти про водних тварин |
Удосконалюємо вміння письмового додавання багатоцифрових чисел. | Додавання в стовпчик | |
Передбачаємо й описуємо емоції свої та інших людей. Емоції та вплив на них подій навколишнього світу, явищ природи, поведінки інших людей. | Визначаємо емоції: зацікавленість | |
Розвиваємо логічне мислення, розв’язуючи малюнкові задачі | Цікава математика: визначаємо вагу тварин |
ТИЖДЕНЬ 8
День тижня | Назва розділу | Завдання |
---|---|---|
День 1 | Працюємо з інформацією. Вивчаємо інформацію та обираємо головне. | Усе про Президента: заповнюємо картку |
Розміщення об’єктів на площині та у просторі. Розвиваємо просторову уяву та логіку. | Веселі кубики №8 | |
Догляд за свійськими тваринами. Висловлюємо та аргументуємо власну думку. | Мрії про домашнього улюбленця | |
Тренуємо аналітичне та логічне мислення. Вправляємось у вирішенні ілюстрованих головоломок. | Головоломка «Веселі фігури» | |
День 2 | Продовжуємо працювати з інформацією. Читаємо й узагальнюємо інформацію. Робота з графічним організатором (таблиця). | Дізнаємося про повені (паводки) й способи захисту від них |
Малюнкові задачі. Розв’язування малюнкових задач числовими виразами. | Прочитай діаграму: чи потрібні комахи? | |
Визначаємо короткострокові цілі та плануємо конкретні дії щодо задоволення власних потреб. | Учимося складати план дій | |
Графічний диктант. Розвиваємо дрібну моторику, увагу та просторову орієнтацію. | Малюємо по клітинках: сова | |
День 3 | Креативне письмо. Пишемо про плани на майбутнє. | Транспорт і подорож: пишемо назви й міркуємо про мандри |
Компоненти арифметичних дій. Знаходження невідомого компонента. | Складаємо приклади на додавання й віднімання №8 | |
Формуємо уявлення про Всесвіт і Сонячну систему. Небесні тіла: зорі, планети. | Вивчаємо порядок планет Сонячної системи | |
Збагачуємо словниковий запас. Тренуємо логіку й пам’ять. | Кросворд «Пори року»: літо | |
День 4 | Слово. Значення слова. Яке значення мають літери в словах? Працюємо з метаграмами. | Шукаємо й малюємо метаграми №3 (українська мова) |
Закріплюємо навички виконання дії множення. Розв’язуємо числові кросворди. | Числові кросворди | |
Формуємо уявлення про Всесвіт і Сонячну систему. Планета як небесне тіло. | Пишемо розповідь про планету | |
Розвиваємо логічне мислення, вирішуючи малюнкові завдання. | Головоломка легкого рівня «Барвисті доданки» | |
День 5 | Рефлексуємо. Аналізуємо та робимо висновки. Вчимось писати відгук. | Пишемо відгук про екскурсію |
Одиниці часу. Використовуємо різні одиниці вимірювання часу. | Кросворд «Час» | |
Знаходимо інформацію про країни Європи та світу. Вчимося орієнтуватися на карті світу. | Цікаві подорожі: Західна та Південна Європа | |
Розвиваємо уяву та фантазію з опорою на власні відчуття і спостереження. Пишемо і малюємо. | Що я люблю робити восени? |