Оцініть матеріал

Чи потрібно забороняти мобільні телефони у школі?

Використання мобільних телефонів у школах – складна проблема, і в різних країнах світу вона вирішується по-різному

Чи потрібно забороняти мобільні телефони у школі?

Сьогодні у школах ведуться великі дискусії про те, чи можна учням використовувати мобільні телефони у школі. Багато вчителів наполягають на тому, що мобільні телефони потрібно заборонити: вони відволікають дітей від фізичної активності, ігор та створюють сприятливе середовище для кібербулінгу. На думку таких вчителів, варто заборонити смартфони у школі, щоб створити здорове середовище для навчання.

Однак є і протилежна думка з приводу використання мобільних телефонів у школі. Деякі експерти вважають, що небезпека від їх використання надто перебільшена. У деяких школах керівництво забороняє використовувати мобільні телефони, але при цьому немає достовірних даних, наскільки це підвищує успішність дітей у навчанні.

Отож, якої ж позиції з приводу мобільних телефонів дотримуватися вчителям? Почати варто з перегляду своїх поглядів на мобільний телефон як таких. Смартфон – це не просто телефон, а потужний портативний комп'ютер. Крім усіх інших функцій, це ще і записна книжка, калькулятор і енциклопедія, яка містить знання практично з усіх галузей знань.

Завдання вчителя повинно бути не в тому, щоб заборонити смартфони у школі, а щоб зрозуміти, як використовувати їх на благо. Тому варто звернути увагу на те, як використовують мобільні телефони підлітки. Смартфони є практично у кожного підлітка – і вони дають безліч переваг. За допомогою смартфонів підлітки вчаться, формують поведінку і спілкуються з однолітками. Дослідження психологів показують, що помірне використання технологій на смартфонах може сприяти кращій успішності підлітків.

Однак ключове слово тут – «помірне». Надмірне використання смартфонів та інших гаджетів може призвести до підвищеної тривожності й депресії. Підлітки, які зловживають смартфонами, менше уваги приділяють іншим важливим справам, частіше вступають у конфлікти з однолітками, стають жертвами кібербулінгу, у них розвиваються розлади сну.

Такі висновки справедливі для підлітків. Однак психологи не до кінця розуміють, як смартфони впливають на дітей середнього та молодшого шкільного віку. Приносять вони більше користі чи шкоди? Тому й у питанні про заборону смартфонів у школах немає однозначної думки.

Гра у квача

Британські експерти у галузі освіти провели дослідження, щоб вивчити думку шкіл з приводу використання смартфонів. Для дослідження було опитано більше 100 учнів у віці від 9 до 13 років, учителів, громадських діячів та експертів у галузі шкільної освіти.

Дослідження показало, що вчителі схильні побоюватися мобільних телефонів. Більшість із них повідомило, що вони не знають, з якою метою учні використовують мобільні телефони під час уроків. В умовах, коли головною метою є висока успішність і відвідуваність, питання про використання або заборону смартфонів просто залишається не в пріоритеті. Тому найпростіше вирішення проблеми – заборонити використання мобільних телефонів.

Учителі розуміють переваги й ризики використання мобільних телефонів у школі. Однак у них немає необхідних навичок і інструментів, щоб проаналізувати всю суперечливу інформацію.

Різні підходи

Проблема використання мобільних телефонів у школах актуальна в усьому світі. Досвід різних країн показує, що одна і та ж проблема у різних країнах і культурах вирішується по-різному.

Наприклад, в одній з найбільш передових шкіл Нідерландів – школі Agora у місті Рурмонд – учням дозволено без обмежень користуватися мобільними телефонами. Така позиція школи полягає у тому, що підлітки не навчаться отримувати користь зі своїх смартфонів, якщо їм буде заборонено користуватися ними протягом навчального дня.

В Австралії, Франції, Канаді та інших країнах дотримуються іншого підходу. Тут постійно виступають з ініціативами обмежити використання мобільних телефонів протягом навчального дня, щоб підвищити успішність і знизити кількість випадків кібербулінгу.

Учителям потрібно придумати новий тип навчання, який допоможе переосмислити критерії успішності учнів і технології навчання. Це допоможе зрозуміти, у яких випадках допустимо використовувати мобільні телефони у школі.

Доступ до інформації

Проведення наукових досліджень, які пояснюють вплив смартфонів на дітей, вимагає часу. Дані, представлені в них, бувають незрозумілі неспеціалістам, а статті – недоступні широкому колу читачів. Тому вченим і експертам у галузі освіти слід докладати більше зусиль для того, щоб популяризувати наукові факти, які можуть бути корисні вчителям.

Однак недостатньо лише проводити дослідження і публікувати дані. Дослідники повинні інтерпретувати отримані дані таким чином, щоб учителі могли використовувати їх для розробки шкільних правил.

Мобільні телефони дають нам доступ до найрізноманітнішої інформації. І це не варто ігнорувати вчителям. У дискусії про використання смартфонів у школах рано ставити крапку. Але факт залишається фактом: для вирішення цієї проблеми потрібні додаткові дослідження і нові форми підготовки вчителів.

Гість
Оцініть матеріал