Розвиток дитини Статті Розвиток дитини Складові інтелектуального розвитку дитини
Складові інтелектуального розвитку дитини
Рейтинг
104

Фактори й ідеї, які сприяють розвитку та підвищенню розумових здібностей дитини

Складові інтелектуального розвитку дитини

Уміння охоплювати поглядом усю сторінку й запам'ятовувати матеріал, вирішувати проблеми творчими й нестандартними способами, вивчати нові предмети швидко й легко, зосереджуватись на чому-небудь, не відволікаючись, знати предмет краще за інших, швидко й легко придумувати нові концепції та ідеї, винаходити нові механізми, які допоможуть змінити світ, – усе це властиво високоінтелектуальним людям.

За останні кілька років значно збільшилась кількість досліджень, пов'язаних з вивченням розвитку мозку та його функцій. Усі знають, що в немовлят нейронні зв'язки розвиваються дуже швидко, а згодом процес сповільнюється й досягає свого піку до моменту, коли ми зростаємо. Однак мозок не припиняє формувати нейронні зв'язки, прокладаючи все нові й нові шляхи. Цей процес триває до самого кінця нашого життя й називається пластичністю мозку.

Люди постійно винаходять нові способи підвищити коефіцієнт свого інтелекту. І на підставі останніх досліджень з'явилось безліч теорій і технік, що дозволяють зробити це. Найкращим часом для початку розвитку розумових здібностей є вік немовляти й раннє дитинство. Однак ці методи ефективні в будь-якому віці. Давайте розглянемо кілька ідей, які були апробовані останнім часом.

1. Зв'язок лівої та правої півкуль

Про те, що ліва й права півкулі відповідають за різні функції, завжди було багато дискусій. Існує безліч теорій про те, що ліва півкуля є «аналітичною», а права – «творчою». Ліва півкуля відповідає за мову, у той час як права за образне мислення.

Дослідження довели, що міцний зв'язок між півкулями мозку допомагає людині поєднати різні навички при вирішенні проблем у повсякденному житті. Це називається «цілісним мисленням мозку».

Усі техніки посилення зв'язку між півкулями мозку включають у себе все, що пов'язано з рухами з перехресною координацією. Наприклад, діти так рухаються, коли вчаться повзати. Для руху вперед вони використовують ліву руку й праву ногу, а потім праву руку й ліву ногу. Такі перехресні рухи допомагають розвивати зв'язок між двома півкулями мозку.

Можливо, ви чули про те, що дитина, яка почала відразу ходити, може в майбутньому мати проблеми з великою моторикою. Дослідження доводять, що діти, які не навчилися спочатку повзати, в подальшому не мали ніяких проблем з моторикою, проте, без сумніву, повзання дуже корисне як для дітей, так і для дорослих.

Перехресний рух можна побачити й під час ходьби. Права рука подається вперед разом з лівою ногою, а потім ліва рука із правою ногою. Ходьба дуже корисна і для здоров'я в цілому.

Ще один ефективний вид діяльності – це писати недомінантною рукою. Дитина-правша повинна пробувати писати лівою рукою, а шульга, навпаки, – правою. Усього кілька хвилин такої діяльності на день принесуть велику користь.

Дуже корисно просто барабанити – це допомагає посилити зв'язок між двома півкулями мозку. Також це допоможе дитині пригадувати й запам'ятовувати складні комбінації рухів. Тож нехай вона барабанить собі на втіху.

Є ще багато різних видів діяльності, які допомагають посилити зв'язок між лівою та правою півкулями. Головне знайти те, що буде підходити саме вашій дитині.

2. Кисень, яким ми дихаємо

Кількість кисню, що надходить у наш мозок, відіграє велику роль у його розвитку. Діти, які проводять час на вулиці, грають, стрибають і бавляться на свіжому повітрі, наповнюють свої легені великою кількістю кисню. Цьому також сприяють рибалка, плавання в річці або озері, катання на роликах і ковзанах – усі види активного проведення часу.

У наш же час діти переважно проводять час за телевізором, комп'ютером чи виконанням домашніх завдань. Для здорового розвитку мозку потрібен баланс між фізичними вправами й навчанням.

Усі активні види діяльності розвивають координацію, а також життєву ємність легенів. Є кілька конкретних видів діяльності, які будуть максимально корисними для дітей.

Плавання – один з найкорисніших видів спорту. Доведено, що плавання корисне в будь-якому віці. При плаванні розвивається життєва ємність легень. Йоги використовують плавання в якості інтенсивної дихальної гімнастики, яка покращує рівновагу й увагу. Плавання під водою й пірнання з поступовим нарощуванням часу перебування під водою також збільшують життєву ємність легенів та активність кровоносних судин. Усе це позитивно впливає на здатність зосереджуватись, а також на підвищення коефіцієнта інтелекту.

3. Дієта й харчування

Ми – це те, що ми їмо. Чули такий вислів? Ну, звісно. Дитина розвивається в усіх напрямках. Але разом з її тілом розвивається її мозок. Немає необхідності казати про те, як харчування впливає на розвиток сильного тіла та здорового мозку. Однак ми часто забуваємо про негативний вплив на здоров'я дитини забруднення, хімікатів, консервантів і штучних добавок. Усе це потрапляє в її організм разом із продуктами.

Головне – не забувати про те, що є «корисна» та «погана» їжа, тобто продукти, корисні для здоров'я, й, навпаки, шкодять йому.

Корисною їжею вважаються свіжі, «живі» продукти. Фрукти й овочі містять багато вітамінів, кальцію та інших корисних речовин. Усі продукти, що містять омега-3 кислоти, корисні для розвитку мозку.

Лляне насіння, червона риба, яйця – усі вони містять омега-3 кислоти. Цілісне зерно й коричневий рис також принесуть користь для здоров'я. Діти повинні уникати вживання консервованих продуктів. У них міститься велика кількість цукру, солі й консервантів.

4. Мультисенсорний підхід – баланс усіх стилів навчання

Є різні способи навчання. Найчастіше використовуються зоровий, слуховий і кінестетичний. У більшості людей домінує тільки один спосіб, але під час навчання використовуються всі три. Кожний з нас використовує той спосіб, який найбільше йому підходить.

Усі три способи можна використовувати під час навчання дитини. Наприклад, якщо у вашого малюка добре розвинена зорова пам'ять, ви можете використовувати картки, коли йому треба щось вивчити для школи. Для дитини, яка краще запам'ятовує на слух, можна записати потрібний матеріал на диктофон, і нехай вона слухає його по кілька разів, поки йде до школи. Якщо ж дитина краще вчиться кінестетичним способом, нехай займеться танцями, гімнастикою або бойовими мистецтвами.

У школі більше переважає зоровий спосіб навчання, який включає таблиці, схеми, плакати, записи на дошці, малювання. Сприйняття матеріалу на слух відбувається тоді, коли вчитель пояснює матеріал. На жаль, кінестетичний спосіб навчання практично не використовується у школах.

Займаючись із дитиною вдома, ви можете підібрати для неї найбільш ефективний спосіб навчання. Спочатку треба просто визначити, який спосіб підходить вашій дитині, і тоді навчання буде проходити легше та швидше.

Також рекомендується використовувати й розвивати інші способи навчання. Якщо в дитини добре розвинена зорова пам'ять, підберіть види діяльності, які будуть розвивати слуховий і кінестетичний способи навчання. Дитині буде набагато легше вчитись, якщо вона буде володіти всіма трьома способами.

  • Читання добре стимулює зорову пам'ять, тому вчити дитину читати можна починати з раннього віку. Пазли й завдання, в яких дитина повинна знайти відмінності між двома картинками, також чудово підійдуть для цих цілей.
  • Для розвитку сприйняття на слух підійде прослуховування музики. Стиль музики не важливий. Гра на музичних інструментах також допоможе в розвитку даного способу навчання.
  • Для кінестетичного способу важливий рух – танці під музику, заняття балетом, гімнастикою чи бойовими мистецтвами. Обов'язково спробуйте ігри в лабіринті, коли дитина повинна сама знайти вихід. Якщо у вашому районі є щось схоже, обов'язково підіть туди – дитині сподобається.

5. Упевненість у собі

Головну роль в успіху вашої дитини відіграє її впевненість у собі. Ми всі хочемо, щоб наші діти були розумними, але найрозумніша людина не досягне більшого, якщо в цьому їй не допоможе її впевненість. Упевненість, повага до себе й почуття власної гідності є ключовими факторами успішності людини.

Усі немовлята дуже впевнені, але з часом вони починають утрачати впевненість через коментарі та критику інших. У житті кожного траплялись моменти, коли нам було соромно або ми потрапляли у прикру ситуацію. Іноді подібні спогади залишаються з нами на все життя.

Одна дівчинка не соромилась казати про те, що вона «не дуже розумна». Коли її питали, чому, вона пояснювала це тим, що її відправили у клас для дітей, які не встигали в навчанні, а інші діти називали її «тупою». Насправді дівчинка була дуже розумною, вона успішно займалась у шаховому гуртку. Її перевели в інший клас через її проблему з координацією, яка ніяк не позначалась на її розумових здібностях.

Іноді один бездушний коментар вчителя може примусити дитину повірити в те, що вона не розумна тільки лише тому, що неправильно відповіла на запитання, а інші діти засміялись.

У кожного є свої причини, з яких він може втратити впевненість у собі. Дуже важливо спробувати зберегти її в дитини. Тому з раннього віку батьки можуть починати навчати малюка справлятися з неприємними ситуаціями й розвивати сильний характер.

Із цією метою можна використовувати афірмації. Дитина повинна знати, що завжди може звернутись до вас, і ви завжди будете на її стороні. Якщо дитина розповість вам про якийсь інцидент, який вплинув на її впевненість у собі, ви можете придумати їй афірмацію, яка буде доречною для даної ситуації.

Наприклад, якщо ваш син посварився з товаришем, і той обізвав його дурнем, доречною буде афірмація «Ти розумний хлопчик». Ви можете додати і що-небудь інше, головне, щоби слова подіяли на дитину. Такі коментарі повинні бути завжди позитивними й висловлюватись у теперішньому часі. Ніколи не кажіть «Ти не дурень». Ці афірмації можна повторювати в міру необхідності. Найкраще вимовляти їх перед сном і відразу ж після пробудження.

Також, укладаючи свою дитину спати, порозмовляйте з нею про все хороше, що сталося за день. Говоріть про її досягнення, веселі заняття й радісні події. Так вона зосередить увагу на позитивних моментах дня. Нехай це буде вашим вечірнім ритуалом, дитині це обов'язково запам'ятається.

Пам'ятайте про те, що кожна дитина може в тій чи іншій мірі стати високорозвиненою людиною й навіть генієм, і завдання батьків полягає в тому, щоб максимально допомогти їй у цьому.

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 21 оцінок.

Розвиток дитини
06.03.2017

Генератори практичних завдань
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів


Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Розвиток дитини»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!