Завдання на літо: йдемо підготовленими у 2 клас
Навчальна програма із завданнями, які допоможуть дитині цікаво та якісно підготуватися до переходу в 2-й клас
Як урізноманітнити дозвілля дитини під час літніх канікул? Як організувати відпочинок так, щоб дитина не тільки вивчала щось нове, але і з цікавістю повторила вивчене у першому класі? Відповісти на ці запитання допоможе програма «Завдання на літо: йдемо підготовленими у 2 клас».
Канікули варто проводити так, щоб зберігати і формувати пізнавальний інтерес у дітей. Тому у програмі запропоновані завдання, які передбачають чергування різних видів діяльності, щоб дитина могла ненав’язливо поглиблювати свої знання та удосконалювати вміння.
Програма, що розроблена на 40 днів (8 тижнів), містить комбіновані завдання з мови та читання, математики, а також інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Кожен тиждень триває 5 днів, які закінчуються виконанням завдання на логіку або розв’язанням головоломки. Програма укладена відповідно до Державного стандарту початкової освіти, а завдання підібрані таким чином, щоб охопити якомога більше обов’язкових результатів навчання, яких дитина має досягнути на кінець 1 класу. Виконання програми сприятиме формуванню ключових компетентностей та розвитку наскрізних умінь дитини, узагальненню вивченого матеріалу за 1 клас і допоможе якісно підготуватися до переходу в 2 клас.
Розпочати роботу з програмою можна у будь-який зручний час, починаючи з першого дня першого тижня. Пам'ятайте, що дитину не потрібно перевантажувати: чергуйте виконання завдань із активним відпочинком. Виконання завдань підкріплюйте емоціями, тому що позитивні емоції сприяють запам’ятовуванню і мотивують дитину.
ТИЖДЕНЬ 1
| День тижня | Назва розділу | Завдання |
|---|---|---|
| День 1 | Уважне читання – основа навчання. Удосконалюємо навички читання. Читаємо тексти й відповідаємо на запитання. | Історії про відданих тварин: пес Жевжик |
| Повторення правила лічби предметів. Написання цифр. Поняття «найбільше», «найменше». | Вечеря Шкарпеткожера | |
| Режим дня. Плануємо та організовуємо власне навчання та відпочинок. | Мій час: учимося планувати | |
| Пояснюємо вплив способу життя та корисних звичок на здоров’я людини. Визначаємо чинники здоров’я. | Розшифровуємо назви чинників здоров’я | |
| День 2 | Літери і склади. Розвиваємо мовленнєво-творчі здібності. Дописуємо склади. Доповнюємо історію. | Дописуємо склади: вчимося читати й писати |
| Геометричні фігури. Формування просторових уявлень. Розрізняємо геометричні фігури за їх істотними ознаками. | Вирізаємо й вчимо фігури | |
| Людина і довкілля. Спостерігаємо за об’єктами природи. Жива і нежива природа. | Визначаємо властивості об’єктів живої природи | |
| Розвиваємо логічне мислення. Рахуємо в межах 20. | Збираємо предмети в лабіринтах | |
| День 3 | Пишемо каліграфічно. Добираємо засоби письма. Висловлюємо думки письмово. | Напиши своє ім’я |
| Повторення понять, що позначають розміщення предметів у просторі й на площині. Поняття «зліва», «справа», «вище», «нижче», «ближче», «далі», «перед», «за», «у/в», «на», «під». | Постійна плутанина | |
| Різноманітність рослин у природі. Вивчаємо будову рослин. | Вивчаємо частини рослини | |
| Розвиваємо просторову уяву, абстрактне й образне мислення. | Розвиваємо просторову уяву: карта королівського замку | |
| День 4 | Коло читання. Обираємо улюблену дитячу літературу. Вчимось добирати тематику книг для читання. | Моя книжкова поличка: формуємо читацьку компетентність |
| Порівнюємо числа. Поняття «більше, ніж», «менше, ніш», «порівну». Знаки рівності. | Числові ваги: порівняння в межах 100 | |
| Органи чуття – помічники у пізнанні світу. Пізнаємо свої можливості. | Вивчаємо органи чуття | |
| Визначаємо спільні ознаки об’єктів навколишнього світу, об’єднуємо за спільною ознакою. | Учимося встановлювати логічні зв’язки № 4 | |
| День 5 | Вчимось висловлювати власне ставлення письмово. Даємо оцінку прочитаному. | Відгук на книгу: конструктивно критикуємо |
| Лічба предметів. Збільшення та зменшення чисел на кілька одиниць. Порівняння предметів та чисел. | Шлях до школи | |
| Визначаємо позитивний і негативний вплив на вибір здорової та безпечної поведінки. | Вибираємо корисні дії – турбуємося про здоров’я | |
| Провадимо прості спостереження за об’єктами навколишнього світу. | Розглядаємо все навколо – вивчаємо кольори |
ТИЖДЕНЬ 2
| День тижня | Назва розділу | Завдання |
|---|---|---|
| День 1 | Алфавіт. Повторюємо порядок літер в українській абетці. | Зберіть українську абетку (14 пропусків) |
| Виконання простих тестових завдань з математики. Вибір правильного варіанту відповіді серед запропонованих тверджень. | Математичні завдання | |
| Пояснюємо, як харчування впливає на здоров’я людини. Здійснюємо вибір корисних для здоров’я продуктів. | Час обіду: складаємо меню | |
| Встановлюємо відповідність, аналізуємо. | Спортивна плутанина | |
| День 2 | Слова. Пригадуємо, що слова пишуться окремо. Розвиваємо навичку читання вголос. Відгадуємо загадки. | Пластилінові слова: відгадуємо загадки |
| Лічба в прямому і зворотному порядку. Парні і непарні числа. Редагуємо неправильно написані цифри та числа. | Номер квартири | |
| Розрізняємо природне і створене людиною довкілля. Розв’язуємо практичні завдання у власному побуті. | Природні й штучні матеріали у побуті: вчимося розрізняти | |
| Вчимося розрізняти плоскі та об’ємні фігури. Розвиваємо логічне мислення. | Вибираємо об’ємну фігуру правильної форми №3 | |
| День 3 | Доповнюємо діалог. Досліджуємо медіа: повторюємо правила ввічливого спілкування в Інтернеті. | Мобільне спілкування № 1: навички писемного мовлення |
| Арифметичні дії. Повторюємо назви компонентів і результатів дій при додаванні та відніманні. | Математика про мене | |
| Природа навколо. Розрізняємо живі і неживі природні об’єкти. | Живе – неживе: вивчаємо природу | |
| Людина серед людей. Міркуємо, чому люди стають товаришами, однодумцями, друзями. | Формуємо дружнє оточення | |
| День 4 | Повторюємо тверді й м’які приголосні звуки. | Добрі сусіди: слова-пари з твердими й м’якими приголосними |
| Ілюстрування числових виразів малюнковими. Знаходження суми та різниці чисел. | Квіткове додавання до 20-ти | |
| Вода, її властивості та стани. Описуємо послідовність дій під час проведення експерименту. | Цікава вода: міркуємо логічно | |
| Розміщення об’єктів на площині та у просторі. Розвиваємо просторову уяву та логіку. | Веселі кубики №1 | |
| День 5 | Текст. Вчимось описувати місця. Доповнюємо тексти ілюстративним матеріалом. | Плануємо літній відпочинок |
| Попереднє й наступне число. Виконання завдань типу «знайди числа, які загубились». Доповнення ряду чисел. | Числа по порядку №6: послідовний рахунок від 20 до 30 | |
| Основні та похідні кольори. Утворюємо похідні кольори, розвиваємо навички кольорового вирішення малюнка. | Дізнаємося, звідки беруться кольори | |
| Розвиваємо логічне мислення й дрібну моторику. | Заповнюємо контури візерунками №7 |
ТИЖДЕНЬ 3
| День тижня | Назва розділу | Завдання |
|---|---|---|
| День 1 | Склад. Систематизуємо вивчене про поділ слів на склади: рахуємо кількість складів у словах. | Рахуємо склади у назвах малюнків |
| Повторюємо таблицю додавання і віднімання чисел у межах 10. Склад чисел. Знаходження невідомого доданка. | Знайди доданки в межах 10 | |
| Взаємозв’язки в природі. Різноманітність тварин. Визначаємо роль тварин у житті людини. | Канікули в бабусі: рахуємо й аналізуємо | |
| Розв’язуємо головоломки. Розвиваємо просторову уяву та зорове сприйняття. | Розділи й намалюй | |
| День 2 | Текст. Описуємо послідовність. Доповнюємо висловлювання ілюстративним матеріалом. | Пісочний замок: складаємо інструкцію |
| Лічимо об’єкти, позначаємо числом результат лічби. Порівнюємо числа. | Порахуй та порівняй №7: числа від 15 до 20 | |
| Формуємо уявлення про космічні тіла. | Розпродаж у космосі: мислимо логічно | |
| Розвиваємо увагу та спостережливість. | №3 Шукаємо фрагменти зображень: страус | |
| День 3 | Вчимось уважно читати. Розвиваємо уяву й фантазію на заняттях з мови та читання. | Малюємо монстрика за опорними словами №6 |
| Розміщуємо об’єкти у просторі й на площині | Домальовуємо й розмальовуємо повітряні кульки | |
| Відзначаємо зміни власного організму. Ознаки здорової людини. | Визначаємо ознаки здоров’я | |
| Розв’язуємо головоломки з геометричними фігурами. Розвиваємо просторову уяву. | Погляд зверху: розвиваємо просторове мислення | |
| День 4 | Взаємодіємо усно. Працюємо в парі. Вчимося сприймати інформацію «на слух». | Малюємо почуте: розвиваємо пам'ять |
| Визначаємо склад чисел за малюнками. Порівняння та доповнення малюнкових виразів. | Додаємо й малюємо | |
| На основі тексту малюємо ілюстрації, фіксуємо інформацію графічно. | Слова у дзеркалі №4 | |
| Знаходимо спільні і відмінні ознаки об’єктів. Групуємо об’єкти навколишнього світу за однією або кількома ознаками | Майстер сортування: мислимо логічно | |
| День 5 | Склад. Узагальнюємо вивчене про склади: ділимо слова на склади для переносу | Переносимо слова правильно |
| Малюнкові задачі. Розв’язування малюнкових задач числовими виразами. | Прочитай діаграму: улюблений напій | |
| Визначаємо склад родини, роль та місце кожного. Розрізняємо членів родини та близьке оточення. | Визначаємо, хто кому родичі | |
| Рухова активність як чинник здоров’я. | Настільна гра «Змії та драбини» |
ТИЖДЕНЬ 4
| День тижня | Назва розділу | Завдання |
|---|---|---|
| День 1 | Опис за схемою. Формулюємо лаконічну відповідь. Вчимось коротко відповідати на запитання. | Тварини Африки: розповідаємо про левів |
| Складання умови та запитань задачі за малюнком. Розв’язуємо малюнкові задачі на додавання. | Скільки мишенят не вистачає? | |
| Як поводитися в довкіллі? Формуємо уявлення про негативні наслідки викидання сміття у лісах, парках, забруднення водойм. | Турбуємося про природу № 1: як вчинити зі сміттям? | |
| Розвиваємо просторову уяву. Конструюємо геометричні фігури. | З яких фігур можна скласти куб? | |
| День 2 | Взаємодіємо усно. Складаємо зв’язне висловлювання. Доповнюємо розповідь ілюстраціями. Вчимось переказувати за серією малюнків. | Плануємо мандрівку з наметом |
| Визначаємо час за циферблатом механічного та електронного годинників. | Визначаємо час: завдання №1 | |
| Обираємо послідовність дій для розв’язання ситуацій | Визначаємо послідовність дій № 7 | |
| Розвиваємо увагу та логіку. | Кольорові плаття | |
| День 3 | Вправляємось у правильному написанні слів-назв предметів | Кросворд «На пляжі» |
| Розв’язування малюнкових задач на віднімання. Складання запитань до малюнкових задач. Доповнення виразів на додавання і віднімання. | Наочне додавання | |
| Різноманітність тварин у природі. Комахи. Знаходимо підтвердження правдивості відомостей про природу на основі власного досвіду | Дізнаємося цікаві факти про комах | |
| Зіставляємо одержаний результат з прогнозованим. | Прогнозуємо й вимірюємо довжину предметів | |
| День 4 | Логічні вправи та завдання з української мови. Слово. Працюємо з анаграмами. Утворюємо нові слова з запропонованих | Чарівні перетворення: змінюємо слова |
| Перевіряємо правильність результату арифметичних дій. Виявляємо та виправляємо помилки. | Правда чи кривда №1 (додавання) | |
| Пояснюємо, як харчування впливає на здоров’я людини. Вчимося розрізняти корисні і шкідливі продукти харчування. |
Визначаємо корисні продукти для здорових зубок | |
| Розміщення предметів на площині і в просторі. | З таблиці в таблицю | |
| День 5 | Логічні вправи та завдання з української мови. Вчимось укладати асоціативні зв’язки. Підготовча робота до створення ментальних карт | Учимося встановлювати логічні зв’язки № 5 |
| Розв’язування задач на знаходження суми. Задачі з логічним навантаженням. Задачі на уважність. | Фотосесія для тварин | |
| Аналізуємо свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняємось з-посеред інших | Я це люблю: заповнюємо пазл | |
| Розв’язуємо головоломки. Розвиваємо логічне мислення. | Головоломка «Шість квадратів» |
ТИЖДЕНЬ 5
| День тижня | Назва розділу | Завдання |
|---|---|---|
| День 1 | Розвиваємо усне та писемне мовлення. За малюнком пояснюємо послідовність виконання дій. | Визначаємо послідовність дій №8 |
| Визначаємо істотні ознаки геометричних фігур: точка, пряма, крива, промінь, відрізок, ламана, кут. | Вписуємо пропущені літери, вивчаємо геометричні фігури | |
| Способи повторного використання рукотворних об'єктів | Три «П»: учимося сортувати сміття | |
| Розвиваємо дрібну моторику, аналітичне і логічне мислення. | Малюємо фігури, не відриваючи руки | |
| День 2 | Взаємодіємо усно. Розвиваємо творчі літературні здібності. Складаємо історію з випадкових слів. Усний твір. | Склади історію: розвиваємо фантазію |
| Вчимося розв’язувати кругові приклади. | Обчислюємо суми в трикутниках: доданки від 1 до 6 | |
| Людина і довкілля. Як поводитися в довкіллі? Міркуємо про можливі загрози з боку тварин, рослин та грибів. | Плануємо мандрівку з наметом | |
| Розвиваємо просторове та логічне мислення. | П’ять кімнат | |
| День 3 | Текст. Види текстів. Тексти наукового змісту. Вчимось визначати тексти наукового змісту. | Шукаємо наукове пояснення появи веселки |
| Розпізнаємо та сортуємо геометричні фігури. Складаємо приклади за кількістю фігур. | Рахуємо фігури веселого конструктора №3 | |
| Бажання і потреби. Чого хоче кожна людина | Хочу, можу, треба: вчимося ставити цілі | |
| Визначаємо істотні, спільні і відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу. | Знайди зайвий малюнок №7 | |
| День 4 | Речення. Повторюємо, які бувають речення за метою висловлювання. Добираємо відповідні знаки пунктуації. | Загублені знаки: вивчаємо правила пунктуації |
| Мова математики у житті. Числа і цифри навколо нас. Вчимося визначати час за циферблатом годинника. | Час Сови | |
| Вчимося бачити приховані можливості та якості об’єктів та предметів. Розвиваємо творчі здібності. | Оживлялки: розвиваємо уяву | |
| Порівнює рукотворні (штучні) об’єкти за певними властивостями. Визначаємо, з чого виготовлені предмети. | Матеріали предметів: розподіляємо слова | |
| День 5 | Досліджуємо мовлення засобами медіа: створюємо комікс. Коротко переказуємо події на основі серії ілюстрації | Створюємо комікс про харчування єдинорога |
| Числа і цифри навколо нас. Грошові знаки. Вчимося оперувати грошима. | Учимось рахувати гроші № 1 | |
| Визначаємо, що поєднує родину. Пояснюємо, які почуття пов’язують членів родини, висловлюємо припущення про те, чим вони зумовлені | Описуємо стосунки з сім’єю й малюємо | |
| Визначаємо ознаки здоров’я. Вчимося оцінювати наслідки та ризики небезпечної поведінки | Букет здоров’я |
ТИЖДЕНЬ 6
| День тижня | Назва розділу | Завдання |
|---|---|---|
| День 1 | Речення. Повторюємо, які бувають речення за метою висловлювання. Складаємо питальні речення. | Учимось складати питальні речення |
| Одиниці вимірювання довжини: сантиметр, дециметр, міліметр. Вимірювання та запис довжини відрізків. Порівняння довжини відрізків. | Шлях до водопою | |
| Інформація. Вчимося розрізняти особисту та публічну інформацію | Моя особиста інформація: орієнтуємося в своєму районі | |
| Судоку. Вчимося розв’язувати головоломки. Порівнюємо числа. | Вивчаємо нерівності, розв’язучи судоку 4х4 | |
| День 2 | Слово. Значення слова. Римовані слова. Описуємо персонажа. Розвиваємо творчі літературні здібності: доповнюємо римовані рядки | Равликів вірш: римуємо |
| Розв’язуємо геометричні приклади. Об’єднуємо і роз’єднуємо частини цілого. | Геометричні приклади | |
| Факти та судження. Знаходимо підтвердження правдивості відомостей про природу на основі власного досвіду | Відрізняємо реальні факти від вигадок № 2 | |
| Розвиваємо увагу та спостережливість. | Кумедні картинки | |
| День 3 | Взаємодіємо письмово. Роль оповідача в тексті. Складаємо текст від імені іншого персонажа | Природа протестує: мітинг водойм |
| Розпізнаємо знайомі геометричні площинні та об’ємні фігури серед об’єктів навколишнього світу. | Круг, коло, куля | |
| Інформаційні знаки, схеми як закодована інформація. Вчимося читати приховану інформацію | Учимося читати знаки | |
| Розв’язуємо головоломки. Аналізуємо і шукаємо приховані дані. | Таємний шифр | |
| День 4 | Текст. Твердження. Правдива й неправдива інформація. Вчимось аналізувати. Редагуємо текст. | Відрізняємо факти від вигадок № 2 |
| Розрізняємо плоскі та об’ємні фігури за істотними ознаками. Розвиваємо логічне мислення та увагу. | Кольори фігур: розмальовуємо п’ятикутники й прямокутники | |
| Конструювання та виготовлення виробів із деталей конструктора за власним задумом. Розвиваємо просторову уяву і творче технічне мислення | LEGO-челендж: виконуємо завдання | |
| Розв’язуємо головоломки. Розвиваємо логічне мислення. | Термометри | |
| День 5 | Досліджуємо медіа. Вивчаємо вплив реклами на наш вибір. Створюємо рекламну листівку | Створюємо рекламу корисних продуктів |
| Впорядковуємо дані. Записуємо числа у порядку зростання. | Прибирання у сови | |
| Різноманітність рослин у природі. Вчимося розрізняти дикорослі й культурні рослини | Визначаємо дикорослі й культурні рослини | |
| Встановлюємо послідовність подій за поданими ілюстраціями. | Розповідь у картинках: тренуємо логіку №2 |
ТИЖДЕНЬ 7
| День тижня | Назва розділу | Завдання |
|---|---|---|
| День 1 | Речення. Повторюємо, які бувають речення за метою висловлювання. Складаємо спонукальні речення. | Учимось складати спонукальні речення |
| Одиниці вимірювання маси, довжини і часу. Добираємо прилади для здійснення вимірювань. | Учимося правильно вимірювати | |
| Культура споживання. Визначаємо корисні продукти харчування. Вплив реклами на вибір продуктів | Створюємо рекламу корисних продуктів | |
| Розвиваємо логічне та аналітичне мислення. Удосконалюємо вміння розв’язувати сюжетні задачі. | Динологіка: мислимо логічно | |
| День 2 | Слово. Значення слова. Протилежні за значенням слова. Антоніми (за потреби – без уживання терміну) | Знайомство з антонімами №1 |
| Порівняння чисел у межах 100. Додаємо і віднімаємо числа у межах 100 без переходу через розряд. | Визначаємо тривалість життя тварин | |
| Психічний та емоційний складники здоров’я. Піктограми для зображення емоцій | Рахуємо й малюємо смайлики з різними емоціями | |
| Розвиваємо логічне мислення, увагу та спостережливість. Шукаємо частини цілого. | Логіка малюнків | |
| День 3 | Порядок слів у реченні. Працюємо з деформованим текстом. Пояснюємо прислів’я. | Слідами загублених речей № 1 |
| Розташовуємо числа у порядку зростання і спадання. | Десять слоненят | |
| Розпізнаємо здорову етичну поведінку. Створюємо афішу як простий медіапродукт | Театральна афіша: «Абетка гарних манер» | |
| Розвиваємо спостережливість, увагу та дрібну моторику. | Замки | |
| День 4 | Текст. Доповнюємо текст за шаблоном. Будуємо поширені речення. Вчимось пояснювати письмово, використовуючи сполучення слів «…, тому що», «…, оскільки». | Розповідаємо про улюблені смаколики |
| Лічба десятками. Нумерація двоцифрових круглих чисел. Розкладання числа на розрядні доданки. | Рахуємо десятками | |
| Упорядкування даних. Вчимося читати закодовану інформацію | Малюнковий код №8 | |
| Співставляємо та порівнюємо дані. Розвиваємо логіку. | Ключі й замки | |
| День 5 | Текст. Назва (заголовок) тексту. Читаємо з користю щодня: вчимось складати короткий звіт про прочитане. | Заповнюємо читацький журнал |
| Удосконалюємо вміння розв’язувати сюжетні задачі. | Неохайні посіпаки №2: рахуємо сливи | |
| Світ професій. Відповідальність та правила взаємодії в суспільстві | Розмірковуємо про відповідальність: лікар/лікарка | |
| Розв’язуємо головоломки. Розвиваємо логічне мислення та увагу. | Японські кросворди №1, 2 |
ТИЖДЕНЬ 8
| День тижня | Назва розділу | Завдання |
|---|---|---|
| День 1 | Речення. Доповнюємо речення за шаблоном. Розвиваємо творчі здібності | Магічне зілля: складаємо рецепт |
| Вимірювання і запис довжин відрізків. Порівнюємо довжину предметів. | Розташовуємо зображення за розміром | |
| Державні символи. Розповідаємо про Україну як про свою Батьківщину. | Вивчаємо карту й символи України | |
| Вчимося дотримуватись пропорцій та розмірів під час зображення істот. | Малюємо монстрика з окремих елементів | |
| День 2 | Рефлексуємо: учимось робити висновки та підсумки. Пишемо коротко за шаблоном. | Що я люблю робити влітку |
| Повторення особливостей розв’язування задач різних типів. Задачі на порівняння чисел. Обчислюємо вік. | Скільки кому років? | |
| Винаходи людства та їхній вплив на життєдіяльність людини. Наводимо приклади використання техніки в побуті | Мобільний телефон: шкідливо чи корисно? | |
| Встановлюємо відповідність між зображеннями фігур. | Повертаємо фігури | |
| День 3 | Текст. Пишемо про свої мрії. Пригадуємо правила переносу слів. | Мрії та час: розмірковуємо й малюємо |
| Мова математики у житті. Числа і цифри навколо нас. Вчимося визначати час за циферблатом годинника. | Час кіно | |
| Емоції (позитивні і негативні), їх зміни в різних ситуаціях та вплив на організм. | Усвідомлюємо й називаємо емоції | |
| Розвиваємо логіко-математичні здібності. | Квадрати | |
| День 4 | Узагальнення вивченого про порядок слів у реченні. Працюємо з деформованим текстом. Відновлюємо речення. | Відновлюємо порядок слів у реченні № 4 |
| Усна та письмова нумерація чисел. Додавання і віднімання чисел в межах 100 без переходу через розряд Розвиваємо вміння усного рахунку. |
Математична піраміда: рівень 1 | |
| Різноманітність тварин у природі. Особливості життя та пристосування тварин | Заповнюємо діаграму Керрола | |
| Розвиваємо просторову уяву та логічне мислення. | Поверни рибку | |
| День 5 | Розвиваємо зв’язне мовлення, будуємо речення. | Відновлюємо порядок слів у реченні № 1 |
| Цікава математика навколо нас. Оперуємо грошима та виконуємо розрахунки. Розвиваємо увагу, логічне мислення, кмітливість. | Продукти на 100 гривень | |
| Вплив людини на довкілля. Охорона природи | Помічники Землі: зберігаємо природу | |
| Встановлюємо закономірність розташування предметів. | Намисто: розвиваємо логічне мислення |