Практичні завдання

(2)

Поділ слова для переносу — важлива частина правопису

Мовне навчання передбачає вивчення чималої кількості правил і винятків. Сучасна малеча починає це робити ще з дошкільного віку. Правильний перенос слів в українській мові допомагає зручно і коректно розміщувати тексти на рядках. До того ж це сприяє логічному розміщенню речень на сторінках зошитів, аркушах паперу. Розвинути у дітей такі навички дуже важливо через те, що вони позитивно впливають на їх загальні знання з правопису. У початковій школі це позначається на зовнішньому вигляді кожного твору, зрозумілості написаного учнями перших класів.

На першому рівні повної загальної середньої освіти школярі щоденно мають обробляти й запам'ятовувати безліч інформації. Допомогти дитині зрозуміти, як перенести слово, можуть спеціальні завдання за цією темою. Їх регулярне практичне виконання — надійний спосіб навчити учнів 1-4 класів робити це за необхідності швидко та безпомилково. На освітній платформі РОЗВИТОК ДИТИНИ кожен дорослий здатен знайти потрібний тематичний матеріал. Завдання нашого ресурсу розроблені згідно з програмою ключової реформи Міністерства освіти та науки — Нова українська школа.

Як поділити слова для переносу письмово?

Найменша самостійна одиниця мови є її головною складовою. Саме воно допомагає людям спілкуватися між собою, висловлювати власні думки. Школярам потрібно знати правила з переносу слів українською та впроваджувати їх під час письма. У такому разі учні молодших класів можуть розкрити для себе чарівний світ думок і писемності рідною мовою. Основні правила:

  • Мовленнєві одиниці переносяться по складах, дізнатись кількість яких можна за кількістю в них голосних звуків. Вони бувають закритими (з закінченням на приголосну — “край-ній”) і відкритими (останній звук складу голосний — “мо-ло-ко”).
  • Приголосне закінчення префіксів необхідно переносити разом з попереднім складом.
  • Виконувати перенос слів з апострофом і м'яким знаком потрібно без їх відокремлення від складів, що йдуть до них. Наприклад, “бур'-ян”, “низь-ко”.

При наявності подвоєння одну з однакових літер треба залишити на рядку, іншу — перенести. Коли між голосними звуками в мовленнєвій одиниці є два або декілька приголосних, то їх слід поділити так, щоб при перенесенні сонорні (“в”, “й”, “м”, “н”, “р”, “л”) відходили до попереднього складу. Якщо такі звуки відсутні, то приголосні навпаки відходять до наступного мінімального відрізка потоку зв'язного мовлення.

Завдання на поділ слова для переносу на Childdevelop

Допомогти дітям опанувати будь-яку тему можуть як вчителі, так і батьки. Сучасний освітній ресурс РОЗВИТОК ДИТИНИ пропонує скористатися для цього спеціальними матеріалами. На нашій платформі можна вибрати вправи з теми перенос слів в українській мові з урахуванням вікової категорії учнів. В асортименті Childdevelop є завдання для дошкільників, підготовки до школи, школярів 1-4 класів. Серед них:

  • “Які бувають склади?”;
  • “Лабіринт слів”;
  • “Магія перетворень”;
  • Диктанти з теми “Слова, які не переносяться” тощо.

Виконувати такі додаткові до основної шкільної програми варто кожному учневі початкових класів. Наші фахівці мають багаторічний педагогічний досвід, що дозволяє їм створювати цікаві вправи на перенос слів з незвичною для малюків подачею. Перелік завдань навчального ресурсу постійно оновлюється, доповнюється новинками.

Як користуватися матеріалам РОЗВИТОК ДИТИНИ на перенос слів українською?

Грамотне письмо — одна з ознак освічених людей. Навчити цього дітей особливо важливо у добу інтернет-комунікацій. Щоб отримати змогу використовувати завдання на перенос слів в українській мові з іншими вправами платформи Childdevelop, дорослим потрібно зареєструватися на ресурсі. Після цього користувачі можуть завантажувати деякі матеріали безкоштовно, роздруковувати їх, роздавати дітям з метою організації практичних занять. Ігрова форма та різнобарвне оформлення завдань для малечі допомагають їм дізнатися, як перенести те чи інше слово без довготривалих затримок. У такий спосіб можна провести час весело та з користю, значно покращити навички правопису.