Розповідне речення

(18)

Розповідне речення для початкових класів НУШ

Знання про розповідне речення, як воно будується та які бувають його різновиди, є дуже важливими в навчальному процесі. Знайомлячись з прикладами та виконуючи вправи, дитина вчиться формулювати свої думки. Це є незамінними знаннями для виконання різних завдань: від найпростіших, пов’язаних зі структурою речень, до написання творів українською.

Як навчити дитину вирізняти та складати розповідне речення?

Розповідним є речення, в якому міститься повідомлення про певні факти, явища та події. Для дітей інколи непросто опанувати такий матеріал з першого разу. Засвоїти цю тему школяреві допомагають спеціальні практичні завдання, деякі з яких можна завантажити безкоштовно. Їх можна застосовувати в класі:

  • Для повторення вивченого матеріалу.
  • В якості самостійної роботи.
  • Для підвищення отриманої оцінки тощо.

Також вправи на те, щоб, наприклад, скласти розповідне речення, можна використовувати для домашнього навчання або на додаткових заняттях з української мови. Яскраві картки, в кожній з яких міститься певна навчальна дія для виконання, допомагають маленьким непоседам розуміти тему та використовувати отримані знання на практиці. 

Вам треба створити дружню атмосферу, роздрукувати файл та мати терпіння пояснити дитині, у чому її хиба, якщо вона припуститься помилки. Про все інше подбають роздаткові картки, які мають продуманий дизайн. 

Різновиди тренувальних вправ для засвоєння теми «Розповідне речення»

Найкращий спосіб засвоєння матеріалу — комплексний підхід. Під цю тему створено значний перелік тренувальних вправ:

  • Побудова розповідних речень. Малий непосида вчиться створювати речення за поданими словами. Перевагою такого завдання є те, що дитина може сама вигадати факт, про який повідомляє, застосовуючи свою обізнаність та дотепність.
  • Діалог. Види розповідних речень є важливою складовою діалогу. Саме ними вибудовуються комунікація між співрозмовниками. Для школярів важливо засвоїти цю навичку. 
  • Фразеологізми. Сталі вислови дуже часто використовуються в мовленні, коли людина розповідає комусь новину або подає іншу інформацію. Вправи на тлумачення фразеологізмів формують в учня початкових класів мовну компетентність, наповнюють словниковий запас і надихають вивчати рідну мову.
  • Спиши розповідні речення. Школяр має виокремити цей компонент з запропонованого тексту.
  • Складнопідрядні речення. В мовленні, під час читання та написання школярі часто зустрічаються зі складнопідрядними реченнями. Матеріали до уроку навчають вирізняти їх, розрізняти підрядну частину наслідку, причини та мети, а також самостійно утворювати такі конструкції. 

Застосування цілого спектра такої практики допомагає дитині спритно виконувати поточну класну та домашню роботу. До того ж розповідне речення в українській мові буде часто зустрічатися школяру надалі: на контрольних, під час написання творів, на олімпіадах та ін. 

Переваги завдань, розміщених у цій категорії

Наш сайт «Розвиток дитини» пропонує до уваги батьків та вчителів різноманітні картки. Вони можуть слугувати повноцінним роздатковим матеріалом або бути прикладами завдань на розповідні речення. Додаткові завдання з цього розділу мають багато переваг:

  • Відповідають концепції реформи «Нова українська школа». В НУШ учні початкової школи мають отримувати задоволення від навчального процесу. І ця мета досягається завдяки цікавим карткам.
  • Є яскравими, а більшість з них доповнені малюнками, які сприяють зацікавленню та візуальному сприйняттю. 
  • Мають високу якість та готові до друку. 
  • Текст надрукований українською мовою. 
  • Прості та зрозумілі умови для виконання. 
  • Можливість скачати деякі файли безкоштовно. 

Маємо великий вибір прикладів карток, присвячених простому розповідному реченню. Обирайте саме ті, яких не вистачає у навчальному процесі та друкуйте їх на кольоровому принтері. Щоб мати доступ до вільного завантаження, створіть обліковий запис на нашому сайті. Пройде зовсім трохи часу — і ваш підопічний не лише буде виокремлювати головні слова в розповідному реченні, а й самостійно будувати такі синтаксичні конструкції.